Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | BSE 310 | 6 | 4 + 1 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Özel öğretim yöntemleri I dersinden başarılı olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının öğretim yöntemlerini beden eğitimi ve spor derslerinde kullanabilme bilgisine ve becerisine sahip olması, Mikro ve makro düzeyde ders işleyebilmesi, öğrenci değerlendirmesini yapabilmesinin sağlanması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Genel öğretim yöntemleri, öğrenme-öğretme süreçleri, Beden Eğitimi ve Sporda kullanılan özel öğretim yöntemleri, beden eğitimi ve spor alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Uygulanan yöntemlerin avantaj ve sakıncalarının tartışılması, Yıllık, ünite ve günlük plan türleri, Micro öğretim beceri ve uygulamaları, Öğrenci ve öğretimin değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim, Öğretim, beden Eğitimi ve spor ile ilgili kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Genel öğretim yöntemlerini, Beden Eğitimi ve Sporda kullanılan Öğretim yöntemlerini bilir ve uygular | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav , |
3 | Yöntemlerde kullanılan Komutları bilir ve uygular | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Ders planı, Yıllık ve egzersiz planı hazırlayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
5 | Mikro ve makro düzeyde ders işleyebilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Yöntemlerin yararlarını ve sakıncalarını analiz eder | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | Değerlendirme yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriğinin tanımlanması. Yöntemin tanımı, yöntem seçimini etkileyen faktörlerin bilinmesi. | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
2 | Beden eğitimi ve spor uygulamalarında genel esaslar, yaş gruplarına göre uygulama esasları ve Hareket aşamalarının kavratılması. | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
3 | Beden Eğitimi ve Spor dersinde öğrenci performansının değerlendirilmesi, | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
4 | Komut yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
5 | Alıştırma yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
6 | Eşli yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Kendini değerlendirme yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
9 | Katılım yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
10 | Yönlendirilmiş buluş yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
11 | Problem çözme yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
12 | Gösteri yöntemi, yöntemin yararları, sakıncaları ve Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
13 | Kompleks öğretim yönteminin Beden Eğitimi ve spor dersinde uygulanması ve genel tekrar | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | HARMANDAR, İ., Beden Eğitimi ve Spor’da Özel Öğretim Yöntemleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004 ÇÖNDÜ A.”Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri” Nobel yayınları,2004, Ankara, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |