Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Tören Uygulaması) | BSE 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Törenlerde yönetmeliklere uygun davranışlar geliştirme. Ulusal bayramlarda , tören geçişlerinde ve organizasyonlarda başarılı sunumlar gerçekleştirebilme yeteneğini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Törenlerde yönetmeliklere uygun davranışlar geliştirme, Ulusal bayramlarda , tören geçişlerinde ve organizasyonlarda başarılı sunumlar gerçekleştirebilme yeteneğini geliştirme konularına değinilecek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul içi ve okul dışı törenlerine ait yönetmeliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Ulusal ve resmi bayramlarda tören yönetmelikleini anlar ve uygular. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Gösterilerde kullanılabilecek aletleri anlar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, Ödev, |
4 | Gösteri gruplarının yerleşim organizasyonlarını uygular. | ||
5 | Koreografik şekilleri uygular. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Saha kodlamasını uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
2 | Türk bayrağı kanunu | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
3 | Bayrak töreni , bayrağa saygı ve yasaklar | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
4 | Okul içi beden eğitimi spor ve izcilik dairesi başkanlığı kuruluş ve görevleri | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
5 | Ulusal ve resmi bayramlarda yapılacak törenler yönetmeliği | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
6 | Resmi törenlerde uygulanacak genel esaslar | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Resmi bayramlarda ve anma günlerinde anıtlara konulacak çelenklerin hazırlanma, taşınma ve sunulması | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
9 | Okulların merasim geçiş yönetmeliği | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
10 | Öğretim yılı açılış ve kapanış törenleri | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
11 | Atatürkü anma Gençlik ve Spor bayramı kutlama yönergesi | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
12 | teknik komitenin oluşturulması ve görevleri | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
13 | Değişik düzenlerde yerleşmeler ( koreografiler ) | kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması |
14 | Gösteride kullanılacak aletler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hikmet Arabacı, 19 Mayıs Gösterileri, Nobel Yayınları,2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul içi ve okul dışı törenlerine ait yönetmeliklerini kavrar. | |||||||||||||||
2 | Ulusal ve resmi bayramlarda tören yönetmelikleini anlar ve uygular. | |||||||||||||||
3 | Gösterilerde kullanılabilecek aletleri anlar. | |||||||||||||||
4 | Gösteri gruplarının yerleşim organizasyonlarını uygular. | |||||||||||||||
5 | Koreografik şekilleri uygular. | |||||||||||||||
6 | Saha kodlamasını uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |