Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli I (Halter) | BSE 254 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halter branşı ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olma. |
Dersin İçeriği | Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halter tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Halter antrenman programlarının planlanlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
3 | Halter de çalışma metodlarını bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Halter öğretim basamaklarını bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Halter sporcularının beslenme ve diyet şekillerini bilir | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
6 | Halter de silkme ve koparma tekniklerini bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halter tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimi | |
2 | Koparma tekniği- teknik koparma; Koparma tekniğinin uygulanması | |
3 | Genel hatalar ve Düzeltme çalışmaları | |
4 | Koparma tekniğini geliştiren yardımcı egzersizler | |
5 | Silkme tekniği- temel silkme; Silkme tekniğinin uygulanması | |
6 | Genel hatalar ve Düzeltme çalışmaları | |
7 | Ara Sınav; | |
8 | Silkme tekniğini geliştiren yardımcı egzersizler | |
9 | Koparma tekniğinin biomekanik analizi | |
10 | Omuzlama ve silkme Hareketlerinin biomekanik analizi | |
11 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
12 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
13 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uluslararası Halter Antrenörleri Seminer Notları, T.M.O.K., İstanbul, 1985 YAZICI, Ç., Halter Temel Ağırlık Çalışmaları ve Güç Geliştirme |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |