Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli I (Bisiklet) | BSE 240 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bisiklet sporu ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bisiklet ve bisiklet sporunun dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Sürüş tekniklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav , |
3 | bisiklet yarış kurallarını bilir ve anlatır | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | bisiklet yarışçılarının fiziki özelliklerini bilir ve anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | bisiklet tekniklerindeki gelişimini takip edebilir | Bireysel Çalışma, | Portfolyo, |
6 | Gösteri müsabakaları düzenleyebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bisiklet ve bisiklet sporunun dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi. | |
2 | Bisiklet yarışmalarındaki kurallar ve dünyadaki belli başlı yarışlar | |
3 | Bisiklet sporunda kullanılan malzemeler | |
4 | Bisiklet seçimi ve bisiklet modelleri. Bisikletin bölümlerinin tanıtımı | |
5 | Sele ve fren ayarı; Vites kullanımı. | |
6 | Sürüş teknikleri ve bireysel sürüş. | |
7 | Ara Sınav; | |
8 | Sürüş teknikleri ve bireysel sürüş. | |
9 | Grup sürüş tekniği. | |
10 | Yol yarışları. | |
11 | Pist yarışları. | |
12 | Dağ yarışları. | |
13 | Gösteri müsabakaları | |
14 | Bisiklet sporu için antrenman örnekleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Clive Gifford, Çeviri GÜNGÖR M.,Bisiklet, Bulut Yayınları, İstanbul, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |