Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | EFG 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız bağımlılık, bağımlılıkla mücadele, teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Temel kavramlar, bağımlılık kavramı, bağımlılıkla mücadele yöntemi, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejilerinden oluşmaktadır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağımlılığı ve Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Bağımlılıkla mücadele yollarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Bağımlılık ve Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, |
4 | Tütün, Alkol, madde ve teknoloji bağımlılığına yönelik farkındalık kazandırabilir. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bağımlılıkla mücadele edebilir. | Rol Oynama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık | |
2 | Bağımlılık ve bağımlılıkla mücadele, eylem planları ve yöntemler | |
3 | Türkiye'de bağımlııkla mücadele ve yeşilay | |
4 | İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı işaret ve semptomları | |
5 | İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
6 | Oyun bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
7 | Akıllı telefon bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
8 | Arasınav | |
9 | Sosyal ağ bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
10 | Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları | |
11 | Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
12 | Teknoloji aile stili | |
13 | NOMOFOBİ | |
14 | Okul kültürü oluşturma, Politika ve kanunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers. Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons. Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press. Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons. Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press. Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons. Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd.. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bağımlılığı ve Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir |
2 | Bağımlılıkla mücadele yollarını bilir. |
3 | Bağımlılık ve Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir. |
4 | Tütün, Alkol, madde ve teknoloji bağımlılığına yönelik farkındalık kazandırabilir. |
5 | Bağımlılıkla mücadele edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |