Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmgebilim | ADE 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere imgeyi ve imgebilimi tanıtarak, disiplinler ve kültürler arası çalışma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği imge, imgebilim, karşılaştırmalı yazınbilim kavramlarını tanıtarak imgebilimin tarihçesini sunmak ve kültürlerarasılık bağlamında Türk ve Alman toplumları arasındaki imge oluşumlarını çeşitli metinler üzerinde incelemek ve çözülmekten ibarettir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, imge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler, imgenin oluşumunu ve imge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler Alman kültür tarihinde Türk imgesini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler, imgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenciler, farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenciler, yazınsal metinlerde imge çözümlemesi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Was ist das Bild? Der Begriff das Bild mit den verschiedenen Aspekten. | |
2 | Der Begriff das Bild in den verschiedenen Disziplinen | |
3 | Was versteht man unter Imagologie? Was ist das Fremdbild und Selbstbild? | |
4 | Der Überblick über die Bildforschungen verschiedenartigen Wissenschaften | |
5 | Die Geschichte der Imagologie | |
6 | Die Beziehung der Imagologie mit der vergleichenden Literaturwissenschaft.Interkulturelle Hermeneutik. | |
7 | Die Definition der komparatistischen Imagologie | |
8 | Der Überblick über die komparatistischen Bildforschungen | |
9 | ARASINAV | |
10 | Die Imagologie und das Türkenbild in der deutschen Kulturgeschichte. | |
11 | Verschiedene Lektüre über die imagologischen Analyse | |
12 | Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula | |
13 | Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula | |
14 | Eine Zusammenarbeit mit den Studenten über die Feststellung der türkischen und österreichischen Kulturelemente im Roman Ein romantisches Wiensommer von Adalet Ağaoğlu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. KIZILER, Funda, İmgebilim Ders Notları. |
Ders Kaynakları |
2. Kula, Onur Bilge (1993), Alman Kültüründe Türk İmgesi I-II-III, Gündoğan Y., Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |