Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılı Anlatım I | ADE 103 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPER KELEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Almanca yazılı ifade becerilerini geliştirmek. Yazili Anlatım türlerini ögrenmek ve yazma becerilerini anlam ve sentaks düzleminde gelistirmek. |
Dersin İçeriği | Almanca dil ve gramer kuralları çerçevesinde almanca kompozisyon normlarına uygun şekilde öyküler, hikayeler, tasvirler ve çeşitli tanımlamalar yazılır. Amaçlanan konular öğrenciler tarafından öğrenildikten sonra , özet yazabilme ve yazı çeşitleri konularına geçilir. Ders yılı sonlarına doğru resmi yazışmalar ve iş mektupları yazma konuları işlenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılı anlatım kavramını dar ve geniş manada tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yazılı anlatım ile ilgili farklı teorik yaklaşımları ve yöneltilen eleştirileri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Yazılı anlatımın içerdiği konuları, sürecini ve kapsamını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Yazılı anlatımı ve türlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Yazılı anlatımda ortaya çıkan yeni gelişmeleri, nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Yazılı anlatımda dilin fonksiyonlarını, modellerini ve işlevlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancı dilde ifade kalıpları | |
2 | Metin üretimi teorisi | |
3 | Metin türleri ve amaçları | |
4 | Örnek metin parçalarıyla metin türleri ayrıştırması | |
5 | Takım Çalışması ve Hikaye Yazılımı | |
6 | Takım Çalışması ve Hikaye Yazılımı | |
7 | Bir Resim Nasıl Yazıyla Tasvir Edilir? | |
8 | Bir Resim Nasıl Yazıyla Tasvir Edilir? | |
9 | ARASINAV | |
10 | Örnek Göstererek Başka Bir Hikayenin Yazılması | |
11 | Öğrencilerin ve sizin SAÜ´deki Problemlerle İlgili Bir Kompozisyon Yazımı | |
12 | Serbest Bir Kompozisyon Yazımı | |
13 | Ailenizle İlgili Bir Kompozisyon Yazımı | |
14 | Gündemdeki bir konu ile ilgili kompozisyon yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Titanic" Textauswahl mit Übungen, Bildbeschreibung (www.deutschalsfremdsprache.ch); Textauswahl "Crash-Kurs" (www.mittelschulvorbereitung.ch); Übungsblaetter (www.schubert-verlag.de); Giriş-Gelişme-Sonuç Bölümlemesi; Inhaltsbeschreibung eines Film (www.mittelschulvorbereitung.ch); |
Ders Kaynakları | Bildgeschichten (von Franz Eppert, Hueber Verlag); W-Fragen (www.lehrerfreund.de); Textauswahl "Die Gouvernante" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |