Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi I | AMT 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ZAHİT CAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seda KOÇLU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye ve Almanyanın her alanda karşılaştırılması |
Dersin İçeriği | Türkiye ve Almanyanın her alanda karşılaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanyanın sosyo-kültürel ve toplumsal yapısını gözlemleyebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Gözlemleri irdeleyerek karşılaştırma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Almanyanın coğrafik ve ekonomik durumuyla demografik dağılımın değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Aynı kriterlerin Türkiye verileriyLe eşleştirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Edebiyat ve bilimsel alanlarda yakın tarih bilgilerinin taranması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Tarama sonuçlarının karşılaştırmalı incelenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Alman ve Türk eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı tanımlanması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiyenin coğrafik yapısı | |
2 | Almanyanın coğrafik yapısı | |
3 | Türkiyenin Toplumsal yapısı | |
4 | Almanyanın Toplumsal Yapısı | |
5 | Türkiyenin Kültürel yapısı | |
6 | Almanyanın Kültürel yapısı | |
7 | Almanyanın Eğitim Düzeyi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkiyenin Eğitim Düzeyi | |
10 | Türkiyenin Çevre ile ilgili sorunları | |
11 | Almanyanın çevre ile ilgili sorunları | |
12 | Almanyanın politik yapısı | |
13 | Türkiyenin politik yapısı | |
14 | İki ülke arasındaki Tarihi ilişkiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş metinler. |
Ders Kaynakları | Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş metinler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviri ve Çevirmenlik ile ilgili yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Çeviri alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Çeviri sürecini veya ürününü, diller arası kültürel farklılıkları ve uzmanlık alan terminolojilerini de gözeterek anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi. | ||||||
4 | Diğer dallara ilişkin edineceği kuramsal bilgileri, çeviri edimine aktarabilme becerisi. Alan dışı ders almış olması. Disiplinler arası farkındalık edinir. | X | |||||
5 | Çeviri uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve/veya bilgisayar destekli çeviri programları gibi bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
6 | Çeviri süreci, öncesi ve sonrasına dair çalışmalarla ilgili olarak analiz etme, arşivleme, metin çözümleme ve yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Bireysel ve/veya çeviri projesi bağlamında ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
8 | Dil yetisini sözlü ve yazılı olarak kuracağı iletişimlerde kullanma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme ve uyarlama becerisi. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | ||||||
11 | Çevirmenliğin ve çeviri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki konumu ve etkileri konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |