Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağda Uluslararası İlişkiler | TAR 470 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağda Osmanlı Devletinin diplomatik kurum ve kuruluşlarının oluşması, değişen dünya düzeni ve uluslar arası ilişkilerin yeni bir boyut kazanması, devletin kurduğu ilk diplomatik ilişkilerden bir diplomasi geleneği oluşmasına varıncaya kadar bu sahanın kavratılması. |
Dersin İçeriği | Uluslar arası ilişkilerin Yakınçağda kazandığı anlam |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fransız ihtilali ve Avrupa’da ortaya çıkan yeni anlayışları anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Osmanlı Devlet adamı ve aydınının Avrupa’da meydana gelen gelişmeler karşısındaki tutumunu açıklar | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Osmanlı Devleti’nde ortaya çıkan yeni kavram ve düşüncelerin uluslar arası ilişkiler açısından değerlendirilmesini anlatır | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, | Performans Görevi, |
4 | Tanzimat dönemi ve Kırım Savaşı’nın Osmanlı Avrupa ilişkileri açısından önemini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
5 | Meşrutiyet ve Anayasal gelişmeleri anlatır. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | 19. Yüzyılın son çeyreğinde yaşanan hızlı siyasal gelişmeler ve ayrılıkçı faaliyetler karşısında Osmanlı diplomasisi’nin tepkisini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir kavram olarak Uluslar arası ilişkiler | |
2 | Uluslar Arası ilişkiler ile ilgili kaynakların tanıtılması | |
3 | Klasik dönem osmanlı uluslar arası ilişkileri | |
4 | Modern anlamda Osmanlı Devletinde diplomatik ilişkilerin başlaması | |
5 | Fransız İhtilali ve Avrupa’da uluslar arası ilişkilerin yeni bir boyut kazanması | |
6 | Osmanlı Devleti’nin Avrupa ile temasa geçme anlayışı ve Uluslar arası ilişkilerde geçici elçilikler dönemi | |
7 | Elçiliklerin kalıcı hale getiirilmesi ve bu dönemin en tanınmış elçileri | |
8 | II. Mahmud Dönemi önemli olayları ve Osmanlı Avrupa ilişkileri açısından değerlendirilmesi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tanzimat ve Islahat döneminde Osmanlı Avrupa İlişkileri | |
11 | Abdülaziz dönemi Uluslar arası ilişkileri ve Sultan Abdülaziz’in Avrupa seyahati | |
12 | II. Abdülhamit dönemi dış politikası | |
13 | II. Meşrutiyet ve Birinci Dünya Savaşında Osmanlı Dış politikası | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kissinger, Henry, Diplomasi, Türkiye İşbankası Yayınları 2- İskit, Temel, Diplomasi Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 3- Kınlı, Onur, Osmanlı’da Modernleşme ve Diplomasi, İmge Yayınları. 4- Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih 5- Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |