Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayara Giriş | MAT 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN, |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgisayarlar hakkında genel bilgiler vermek. Bilgisayarların, tarihçesi, kullanıldığı yerleri, bilgisayar türlerini, işletim sistemleri ve özelliklerini tanıtmak. Ofis programları (Word, Excel, Power Point, Access, ...) kullanımını ve internet kullanımı hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bilgisayarın tanım, tür ve kullanımı. İşletim sistemleri, Windows altında çalışan bazı paket programlar. İnternet ve internet kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın tarihsel gelişimini tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Genel olarak bilgisayarı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | İşletim Sistemleri, özellikle Windows işletim sisteminin kullanım ve inceliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bir kelime işlemci olarak MS Word programını kullanır ve matematiksel ifadelerin yazımını doğru uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Diğer ofis programlarını bir matematikçi olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | İnterneti kullanarak genel veya matematiksel konularda araştırma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar kullanımının faydaları, kullanıldığı yerler | |
2 | Bilgisayarın tarihçesi ve türleri, genel olarak donanım | |
3 | İşletim Sistemleri (Windows 7) | |
4 | Windows altında çalışan paket programlar, Windows pratiği | |
5 | Kelime işlemci programlarının (MS Word) kullanımı | |
6 | Kelime işlemci programlarında tablolar | |
7 | Kelime işlemci programında matematiksel yazım içeren metinler | |
8 | Elektronik tabloları (MS Excel) kullanmak | |
9 | Elektronik tablolarda matematiksel ve mantıksal işlemler ve grafikler | |
10 | Sunum hazırlamak | |
11 | Veritabanı oluşturmak ve düzenlemek | |
12 | Veritabanı oluşturmak ve düzenlemek (Access) | |
13 | İnternet ve iletişim | |
14 | Bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. SUGÖZÜ İ.H., Demir R., Kaplan M., Donuk K., Esmeray F., Bilgisayar Teknolojisi ve Temel Yazılımlar, Nobel yayınevi, Ankara 2010. 2. ŞENTÜRK A., ERSES N., BALAY M., ŞENGEL E., ÖNCÜ S., GÖKTALAY BALTACI Ş., UZUN A., ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., ALAN S., DEMİRER V., ŞAHİN İ., Temel Bilgi teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı, Ekin yayınevi, Bursa 2011. 3. BOTT E., SIECHERT C., STINSON C., (Çevirenler: ÖZVERİ G., TEZCAN Ü.,), Enine Boyuna Windows 7, Arkadaş yayınevi, Ankara 2011. 4. COX J., LAMBERT J., FRYE C., (Çevirenler: ÖZVERİ G., GÖKSU S., ÇITIR D., ALTUNEL N., ALPTEKİN A., ÖZKAYA S.,), Adım Adım Microsoft Office Professional 2010, Ankara 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |