Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Biyokimya | KIM 450 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I, Biyokimya II ve Biyokimya Laboratuvarı derslerinin alınmış olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, biyokimyanın klinikteki uygulamaları hakkında bilgi verilmesi |
Dersin İçeriği | Biyokimyanın klinikteki temel uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler kan analizlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler fonksiyon testleri hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenciler idrar ve gaita analizlerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenciler çeşitli vücut sıvılarının analizlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler | [1] Sayfa 1-23 |
2 | Klinik tanıda enzimlerin önemi | [1] Sayfa 25-32, [2] Sayfa 65-69 |
3 | Karbohidrat metabolizma bozuklukları | [1] Sayfa 33-42 |
4 | Plazma lipidleri ve ateroskleroz | [1] Sayfa 43-53 |
5 | Plazma proteinlerinin klinik tanıdaki önemi | [1] Sayfa 55-63 |
6 | Karaciğer ve böbrek fonksiyon testleri | [1] Sayfa 71-94 |
7 | Demir metabolizması ve anemiler | [1] Sayfa 95-104 |
8 | Endokrinoloji | [1] Sayfa 105-119, [2] Sayfa 251-263 |
9 | ARASINAV | |
10 | Mineraller ve kemik metabolizması | [1] Sayfa 121-126 |
11 | Tümör belirteçerinin klinik tanıdaki önemi | [1] Sayfa 127-133 |
12 | Kan, idrar ve gaita analizleri | [2] Sayfa 79-158, sayfa 175-230 |
13 | Kan, idrar ve gaita analizleri | [2] Sayfa 79-158, sayfa 175-230 |
14 | BOS ve diğer vücut sıvılarının analizleri | [2] Sayfa 239-250 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Adam, B., Klinik Biyokimya, Nobel Yayın Dağıtım, 2000, Ankara. |
Ders Kaynakları | [3] Kolancı, Ç., Biyokimya ve Klinik Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri, 2003, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |