Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Titreşimler ve Dalgalar | FIZ 231 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik-I , Matematik II, Fizik I ve Fizik II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEYLA ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN ASLAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere titreşim ve dalga hareketinin temel prensiplerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Periyodik hareketler, Zoruna Salınımlar ve Rezonans, Çiftlenimli Salınıcılar ve Normal Modlar, Fourier Analizi, Dalga Hareketi, Ses Dalgaları, Kararlı Dalgalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük hayatta karşılaştığı titreşim ve dalga hareketlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Bazı dalga hareketlerinin matematik ifadesini yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Bir kısım dalga denkleminin matematiksel çözümünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Basit harmonik hareket ile düzgün dairesel hareket arasında ilişki kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Zoruna salınımlar ve rezonansı yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Çiftlenimli salınıcı içeren problemlerin çözümünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Doppler Olayı ile ilgili örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periyodik Hareketler | [1] Sayfa 3-16 |
2 | Periyodik Hareketlerin Üst üste gelmesi | [1] Sayfa 17-38 |
3 | Fiziksel Sistemlerin Serbest Salınımları | [1] Sayfa 39-78 |
4 | Fiziksel Sistemlerin Serbest Salınımları | [1] Sayfa 39-78 |
5 | Zoruna Salınımlar ve Rezonans | [1] Sayfa 79-112 |
6 | Zoruna Salınımlar ve Rezonans | [1] Sayfa 79-112 |
7 | Çiftlenmiş Salınıcılar ve Normal Modlar | [1] Sayfa 123-168 |
8 | Çiftlenmiş Salınıcılar ve Normal Modlar | [1] Sayfa 123-168 |
9 | ARASINAV | |
10 | Dalga Hareketi ve Ses Dalgaları | [2] Sayfa 490-544 |
11 | Dalga Hareketi ve Ses Dalgaları | [2] Sayfa 490-544 |
12 | Kararlı Dalgalar | [2] Sayfa 545-577 |
13 | İki boyutlu bir sistemin normal modları, Fourier Analizi | [1] Sayfa 190-205 |
14 | Uygulama Problemleri ve Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] French A.P. Vibrations and waves, MIT Introductory Physics Series, Chapman and Hall 1991 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | X | |||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |