Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji Felsefesi | FEL 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin küresel sorunların farkına varabilmesi ve onlara felsefenin bu sorunlarla ilişkilendirilebilir olduğunun kavratılması. |
Dersin İçeriği | Teknik, teknoloji, bilim, felsefe, sanat ve tasarım kavramlarını ve bu kavramların birbirleriyle ilişkilerinin anlatılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji ve bilim ilişkilerini ve felsefenin bu ilişkiye katkılarını kavrayacak bilgi birikimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Teknoloji ve doğa ilişkisini tartışır | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Teknik ve toplum ilişkisini tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
5 | Tasarım olarak teknik üzerine değerlendirmelerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | sanat ve teknik ilişkisini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik ve fen kavramları | |
2 | Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıklar | |
3 | Bilim ve teknik ilişkisi | |
4 | Teknik ve doğa ilişkisi | |
5 | Teknoloji ve doğa ilişkisi | |
6 | Bilim ve felsefe ilişkisi | |
7 | Teknik ve toplum ilişkisi: Eğitim | |
8 | Teknik ve toplum ilişkisi: Din | |
9 | ARASINAV | |
10 | Teknik ve toplum ilişkisi: Ekonomi | |
11 | Teknik ve toplum ilişkisi: Siyaset | |
12 | Tasarım olarak teknik | |
13 | Sanat ve teknik ilişkisi | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Habermas, Jurgen, “İdeoloji Olarak Bilim ve Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998 |
Ders Kaynakları | 2] Uygur, Nermi, “Çağdaş Ortamda Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1999 [3] Tunalı, İsmail, “Tasarım Felsefesine Giriş”, Yapı Yayın, İstanbul, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |