Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Düşüncesi ve Güncel Sorunlar | FEL 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk düşüncesini tanıtmak ve 20. yüzyıldaki problemler üzerine düşünme becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Türk Düşünce tarihinin seyri, Siyasal ve kültürel sorunların kökeni ve oluşumu, Anlama ve inanma kavramları ile muhtelif çözüm modelleri arasındaki ilişki |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Düşünce tarihinin belli başlı dönemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Bu dönemlerin temel yapılarını anlatabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Bu dönemelerin oluşumunu ve etkilerini analiz edilebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | 20.yy.ın belli başlı siyasal ve kültürel sorunlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
5 | Bu sorunların çözümü üzerine düşünme yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Güncel sorun kavramını çözümler. | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk tarihinde 16. yüzyıla kadar zihniyet | |
2 | 16. yüzyılda zihniyet değişimi | |
3 | Tanzimatın öncesinde ve sonrasında sosyo-kültürel düşünce hareketleri | |
4 | Cumhuriyet rejimi ve meclisin oluşumu | |
5 | Sağ ve sol siyasi gurupların analizi | |
6 | Sağ ve sol siyasi gurupların analizi | |
7 | Sağ ve sol siyasi gurupların analizi | |
8 | Türk düşüncesinde problem-çözme modellerinin takibi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma | |
11 | Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma | |
12 | Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma | |
13 | Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Başer, Sait, Toplumsal Aklı Anlamak, Ataç Yayınları, 2006 |
Ders Kaynakları | [2] Başer, Sait, Yahya Kemalde Türk Müslümanlığı, Seyran Yayınları, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |