Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Düşüncesi ve Güncel Sorunlar FEL 410 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk düşüncesini tanıtmak ve 20. yüzyıldaki problemler üzerine düşünme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği Türk Düşünce tarihinin seyri, Siyasal ve kültürel sorunların kökeni ve oluşumu, Anlama ve inanma kavramları ile muhtelif çözüm modelleri arasındaki ilişki
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Düşünce tarihinin belli başlı dönemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Bu dönemlerin temel yapılarını anlatabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Bu dönemelerin oluşumunu ve etkilerini analiz edilebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
4 20.yy.ın belli başlı siyasal ve kültürel sorunlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
5 Bu sorunların çözümü üzerine düşünme yeteneği kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Güncel sorun kavramını çözümler. Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk tarihinde 16. yüzyıla kadar zihniyet
2 16. yüzyılda zihniyet değişimi
3 Tanzimatın öncesinde ve sonrasında sosyo-kültürel düşünce hareketleri
4 Cumhuriyet rejimi ve meclisin oluşumu
5 Sağ ve sol siyasi gurupların analizi
6 Sağ ve sol siyasi gurupların analizi
7 Sağ ve sol siyasi gurupların analizi
8 Türk düşüncesinde problem-çözme modellerinin takibi
9 ARASINAV
10 Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma
11 Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma
12 Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma
13 Problem-çözme modellerinin takibinde anlama ve inanma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Başer, Sait, Toplumsal Aklı Anlamak, Ataç Yayınları, 2006
Ders Kaynakları [2] Başer, Sait, Yahya Kemalde Türk Müslümanlığı, Seyran Yayınları, 1998
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5