Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Genetik | BIY 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Canlıların kalıtsal özelliklerinin moleküler düzeyde incelenmesi, canlıların moleküler yapısının ayrıntılı olarak tartışılması, kalıtsal materyalde meydana gelen hatalar ve tamir mekanizmalarının öğrenilmesi, tüm bu amaçlar için kullanılan moleküler yöntemlerin açıklanması. |
Dersin İçeriği | DNA ve kromozomlar hakkında ayrıntılı bilgi, replikasyon, protein sentezi, mutasyonlar, DNA tamir mekanizmaları, bakteri ve virüs genetiği, moleküler genetik teknikleri, genomik ve proteomik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genlerin moleküler yapı ve işleyişi hakkında detaylı bilgiye sahip olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Prokaryot ve ökaryot genomlarının farkları ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | DNA ve kromozomların moleküler yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Kromozom organizasyonu ve DNA replikasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Transkripiyon ve RNA işlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Translasyon ve genetik kod hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Mutasyon ve DNA tamiri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Hareketli DNA elemanları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Genomik, proteomik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DNA ve Kromozomların Moleküler Yapısı | |
2 | DNA ve Kromozomların Replikasyonu | |
3 | Transkripiyon ve RNA İşlenmesi | |
4 | Translasyon ve Genetik Kod | |
5 | Mutasyon, DNA Tamiri ve Rekombinasyon | |
6 | Gen ve Genin Tanımları | |
7 | Virüs Genetiği, Bakteri Genetiği | |
8 | Hareketli DNA Elemanları (Transpozonlar) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mitokondri ve Kloroplast Genetiği | |
11 | Moleküler Genetik Teknikleri | |
12 | Genomik, Proteomik | |
13 | Genlerin ve Gen Ürünlerinin Moleküler Analizi | |
14 | Prokaryot ve ökaryot Ekspresyon Sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brown, T.A., (Çev. Ed. Coral, G. ve Coral, N.Ü.), Gen Klonlama, Mersin Übi. Yayınları no:13, Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları no:2, 2005 |
Ders Kaynakları | Özcan S., Gürel E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi, Genetik mühendisliği ve uygulamaları, S.Ü. Vakfı Yayınevi, 2001 Özcan S., Gürel E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi, Doku kültürü ve uygulamaları, S.Ü. Vakfı Yayınevi, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |