Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dekor Teknikleri II | GSF 008 | 0 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. INESE KRIZANOVSKA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, seramik formlara estetik bakımdan olumlu değerler kazandırmak; biçim dekor ilişkisine renk ögesinin eklenmesiyle değişik anlatımlar sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Seramik yüzeylerde farklı dekor tekniklerini ile ilgili bilgi ve beceri teorik ve uygulamalı olarak aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dekor tekniklerinin uygulanacağı yüzeyleri sınıflandırır. | Anlatım, | Ödev, |
2 | Yüzey ile uygulanacak tasarımı ilişkilendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
3 | Dekor tekniklerini kullanarak tasarımı çözümler. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, |
4 | Seramik yüzeylerde dekor tekniklerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Seramik yüzeylerde dekor tekniklerini kullanarak endüstriyel ürünler üretir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
6 | Uygulanan tasarım ve teknikleri dosya olarak görsel ve yazılı sunuma çevirir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renkli çamur hazırlanması; renkli çamur ile yapılan dekorun uygulamalı olarak tanıtılması. | |
2 | Renkli çamur tekniği ile ilgili tasarımların oluşturulması ve çeşitli kalıplar kullanarak uygulamanın yapılması. | |
3 | Farklı renklerdeki çamurların birleştirilerek harmanlanması ve tornada şekillendirme işleminin yapılması. | |
4 | Torna ve kalıp kullanarak yapılan dekorların değerlendirilmesi. | |
5 | Mishima ve mocha dekorlamanın uygulamalı olarak öğrenciye tanıtılması. | |
6 | İlgili teknik ile tasarımların oluşturulması ve uygulanması. | |
7 | İlgili teknik ile tasarımların oluşturulması ve uygulanması. | |
8 | Mishima ve mocha dekorlarının uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
9 | Akıtma ile yapılan ajur dekorlarının uygulamalı olarak öğrenciye tanıtılması. | |
10 | İlgili teknik ile tasarımların oluşturulması ve uygulanması. | |
11 | İlgili teknik ile tasarımların oluşturulması ve uygulanması. | |
12 | Akıtma ile yapılan ajur dekorlarının değerlendirilmesi. | |
13 | Birinci haftadan itibaren uygulanan dekorların rötuşlarının yapılması ve biskuvi pişirimi. | |
14 | Sır uygulaması ve sır pişirimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |