Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil ve İletişim Becerilerin Desteklenmesi | OEO 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Emrah BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimin kapsamı ve unsurları,beden dili ve önemini, iletişim problemlerini tespit ve çözüm yolları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimin kapsamını ve unsurlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | İletişimi sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dil, sözlü, sözsüz iletişim kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Dilin biyolojik, kültürel oluşum sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? | Ders notları-ilgili slaytlar |
2 | İletişim- dil- konuşma bağıntısı, İletişimin gerçekleşmesi | Ders notları-ilgili slaytlar |
3 | Dilin özellikleri ve bileşenleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
4 | Dil edinim kuramları | Ders notları-ilgili slaytlar |
5 | Dil edinim kuramları | Ders notları-ilgili slaytlar |
6 | İşlevsel dilin kullanım aşamaları | Ders notları-ilgili slaytlar |
7 | 0- 6 yaş arası dil gelişimi | Ders notları-ilgili slaytlar |
8 | ARASINAV | Ders notları-ilgili slaytlar |
9 | Özel gereksinimlilerde dil gelişimi özellikleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
10 | Çocuğun dil gelişimini etkileyen etmenler | Ders notları-ilgili slaytlar |
11 | Konuşma, Konuşmanın anatomisi-fizyolojisi | Ders notları-ilgili slaytlar |
12 | İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikler | Ders notları-ilgili slaytlar |
13 | İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikler | Ders notları-ilgili slaytlar |
14 | FİNAL SINAVI | Ders notları-ilgili slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları (slaytlar) |
Ders Kaynakları | Tayfun, R. (2014) Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 97 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 1 |
2. Kısa Sınav | 1 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |