Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Birleştirme Teknikleri | İMM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FARUK VAROL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sanayi sektörlerinde birleştirme tekniklerinin önemini artırmaktadır. Geliştirilen malzeme çeşidi birleştirme tekniklerinde geleneksel birleştirme yöntemlerinden farklı olarak MIG-Lehimleme, Lazer-Lehimleme, Soğuk Metal Transfer Yöntemi, Sürtünme karıştırma kaynağı, Lazer Hibrit Kaynağı, Plazma Kaynağı gibi ileri birleştirme teknikleri ihtiyaçlarını doğurmuştur. Bir imalat mühendisinin kesinlikle bilmesi ve uygulayabilmesi gereken İleri Birleştirme Yöntemleri, gelişmiş fabrikaların hemen hepsinde kullanılmakta ve sürekli geliştirilmektedir. Bu ders kapsamında İleri Birleştirme Yöntemlerininin kavratılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Geliştirilmiş malzeme çeşitleri, Geleneksel Birleştirme Teknikleri, İleri Birleştirme Teknikleri, MIG-Lehimleme, Lazer-Lehimleme, Soğuk Metal Transferi, Sürtünme Karıştırma Kaynağı, Lazer Hibrid Kaynağı, Plazma Kaynağı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemeye uygun birleştirme tekniği seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | CMT Tekniği ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | MİG Lehimleme ayar parametrelerini seçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | MİG Lehimleme ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Malzemeye göre tespit edilen birleştirme türlerini ayarlar ve sonuçları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | İlave teller ve makine seçimi kriterlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Oluşacak hataları tespit eder ve giderme yollarını önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geliştirilen malzeme çeşitleri | |
2 | Geleneksel birleştirme teknikleri hakkında genel bilgiler | |
3 | İleri birleştirme teknikleri ve yöntemleri | |
4 | MIG-Lehimleme yöntemi ve kullanıldığı alanlar | |
5 | Lazer-Lehimleme yöntemi ve kullanıldığı alanlar | |
6 | Vize | |
7 | Soğuk Metal Transferi ve kullanıldığı alanlar | |
8 | Sürtünme Karıştırma Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
9 | Lazer Hibrid Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
10 | Plazma Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
11 | İleri birleştirme tekniklerinde kullanılan ilave teller ve özellikleri | |
12 | İleri birleştirme tekniklerinde kullanılan makineler, donanım ve çalışma prensipleri | |
13 | İleri birleştirme tekniklerinde robot uygulamalar | |
14 | İleri birleştirme tekniklerinde birleştirme hataları ve giderilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr. Faruk VAROL Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Fındık, Fehim; İleri Malzeme Teknolojileri Ders Notu, 2008 2. Anık, S, Anık, E.S, Vural M 1000 Soruda Kaynak Teknolojisi El Kitabı, 2000 3. S.Anık, M.Vural Gazaltı Ark Kaynağı, GEV,1998 4. Askeland, D. R.; Malzeme Bilimi Ve Mühendislik Malzemeleri, Çeviren: M Erdoğan, Nobel Yayınevi, 1998, Ankara. 5. Welding Handbook, Vol. 1,2,3,4 American Welding Society, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |