Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Hukuku | HUK 104 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÜNLÜTEPE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÜNLÜTEPE, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve KESKİN ORHAN
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile Hukuku ile ilgili akademik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur: | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Aile Hukuku ile ilgili yargı kararlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yapılan pratik çalışmalar yoluyla Aile Hukuku´na ilişkin uyuşmazlıkların çözümünde donanım sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Evlilik şartlarını ve işlemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Evlenme engellerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Evliliğin genel hükümlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Nişanlanma ve nişanlanmanın sona ermesi konularının hüküm ve sonuçlarını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Boşanmanın genel sebeplerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Boşanmanın özel sebeplerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Boşanmanın sonuçlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
11 | Evlat edinmenin nedenlerini ve sonuçlarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Velayet, vesayet ve kayyımlık kurumlarını karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
13 | Soybağının kurulmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
14 | Soybağının reddi ve hükümleri arasında neden sonuç ilişkisi kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
15 | Evlilik birliğinde mal rejimlerine ilişkin hükümleri somut olaya uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Hukukunun Konusu, Kavramlar, Aile Hukukunun Özellikleri | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya. Aile Hukuku, s.7 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
2 | Nişanlanma | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.23 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
3 | Evlenmenin Hukuki Niteliği, Evlenmede Aranan Şartlar | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.59 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
4 | Evlenmenin Hükümsüzlüğü | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.203 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
5 | Evliliğin Sona Ermesi, Boşanma | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.235 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
6 | Boşanma Davası ve Dava Sonunda Verilecek Karar | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.274 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
7 | Evlilik Birliğinin Organizasyonu, Evlilik Birliğinin Korunması | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.288 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
8 | Evlilik Birliğinde Mal Rejimleri | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.293 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
9 | ||
10 | Hısımlık, Soybağının Kurulması | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.321 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
11 | Soybağının Hükümleri | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.391 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
12 | Aile Topluluğu , Vesayet | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.469 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
13 | Koruma Amaçlı Özgürlük Kısıtlanması, Kayyımlık | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya. Aile Hukuku, s.497 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
14 | Yasal Danışmanlık, Vesayet Organlarının Sorumluluğu | AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya., Aile Hukuku, s.501 vd.Beta Yayınları, Ocak 2019. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | DURAL, Mustafa/ÖĞÜZ, Tufan/GÜMÜŞ, Mustafa Alper. Türk Özel Hukuku Cilt III: Aile Hukuku. İstanbul: Filiz Kitabevi, Kasım 2018. AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya. Aile Hukuku. Beta Yayınları, Ocak 2019. HATEMİ, Hüseyin/KALKAN OĞUZTÜRK, Burcu. Aile Hukuku. İstanbul: Vedat Kitapçılık, Şubat 2018 KILIÇOĞLU, AHMET M.. Aile Hukuku, Ankara: Turhan Kitabevi, 2017 Eylül |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 6 | 9 | 54 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |