Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Vücudunun İşlevsel Organizasyonu ve Sistemlerin Fizyolojisi-I | FZL 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste; genel fizyoloji, hücre ve işlevleri, organlar ve işlevleri, vücudun kontrol sistemleri ve birbirleri ile ilişkisi, uyarılabilir dokuların genel özellikleri , aksiyon potansiyeli, fonksiyonel sistemlerin homeostatik mekanizmaları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Homeostaz ve vücut kontrol sistemlerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Hücre çoğalması ve bunu kontrol eden mekanizmaları kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Hücre membranının organizasyonunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Hücre membranından aktif ve pasif transportunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kas kasılması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | İskelet kası ilgili genel bilgileri kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Düz kasların genel özelliklerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Kalp kasının genel özelliklerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John E. Hall. (2013) Tıbbi Fizyoloji 12. Basım: Nobel Yayınları Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks (2011) Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 23. Basım: Nobel Yayınları Robert M. Berne (2008) Berne Levy - Fizyoloji. 8. Basım: Nobel Yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 | 2 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |