Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Malzeme Teknolojileri | IMM 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FEHİM FINDIK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Katılaşma ile metal ve alaşımlarda hataları tanıtmak; faz diyagramları ve difüzyonu sınıflandırmak; metalik camlar, şekil bellekli metaller, nanofazlı malzemeler ve metalik köpükleri kavrama becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Katılaşma ile metal ve alaşımlarda hataları; faz diyagramları ve difüzyon; metalik camlar, şekil bellekli metaller, nanofazlı malzemeler ve metalik köpükler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin katılaşma yapıları, alaşımlardaki hataları boyutlarına göre formüle eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Faz diyagramları ve difüzyon çeşitlerini Hume_Rothery ve Fick kurallarına göre tasarlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Metalik camları kullanım yerlerine göre yapılandırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Şekil bellekli metallerin işlevlerine göre değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Nanofazlı malzemeleri mikro-malzemelere göre formüle etme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Metalik köpükleri kullanım ihtiyaçlarına göre geliştirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Katılaşma, çekirdekleşme ve büyüme işlemi. | [1] Sayfa 128-149 |
2 | Katılarda atomik düzen. | [1] Sayfa 33-52 |
3 | Kristal ara yüzeyleri ve mikroyapılar. | [2] Sayfa 61-70 |
4 | Matriks içinde ikinci faz partiküllerinin oluşumu ve büyümesi. | [2] Sayfa 71-80 |
5 | Metal ve alaşımlarında hatalar. | [1] Sayfa 58-70 |
6 | Faz diyagramları. | [1] Sayfa 233-261 |
7 | Katılarda difüzyon. | [1] Sayfa 76-94 |
8 | Metalik camlar. | [2] Sayfa 1-10 |
9 | ARASINAV | |
10 | Optik, manyetik ve elektriksel iletkenlik. | [2] Sayfa 11-20 |
11 | Şekil bellekli (hafızalı) metaller. | [2] Sayfa 21-30 |
12 | Nanofazlı malzemeler. | [2] Sayfa 31-40 |
13 | Metalik köpükler. | [2] Sayfa 41-50 |
14 | Yüksek sıcaklık malzemeleri. | [2] Sayfa 51-60 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Askeland, D. R.; Malzeme Bilimi Ve Mühendislik Malzemeleri, Çeviren: M Erdoğan, Nobel Yayınevi, 1998, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Fındık, Fehim; İleri Malzeme Teknolojileri Ders Notu, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |