Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Otomotiv Sektöründe Kullanılan Kaynak Yöntemleri | IMM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SALİM ASLANLAR, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Otomotiv sektöründe kaynaklı birleştirmeler gün geçtikçe önemi artmaktadır. Otomotiv sektöründe kullanılan elektrik direnç,saplama kaynağı, mig-brazing vs gibi birleştirme yöntemlerinin öğrencilere kavratılması. |
Dersin İçeriği | Eektrik direnç nokta kaynağı,saplama kaynağı, mig-brazing , yakma alın, direnç dikiş kaynağı, kabartılı kaynak yöntemleri ve direnç nokta kaynağın kullanıldığı otomobil parçalarının tanıtılması ve kaynaklarının yapılması, robot kaynak, kobine bağlantı uygulamaları,kaynak mukavemet hesaplamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlgili standartlara göre kaynaklı bağlantının muayene , kontrol testleri hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kaynak dikişinin -çekirdeğinin mukavemetini formüle eder ve analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Kaynak yönteminde kullanılan ayar parametrelerinin dikiş üzerine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Otomotiv sektöründe kullanılan kaynak yöntemlerinin kullanılan malzemeye göre ayar parametresi önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Kullanılan kaynak yönteminde ortaya çıkan ısıyı formüle eder ve analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otomotiv sektörüne genel bir bakış,Otomotiv sektöründe kullanılan saç malzemeler | |
2 | Otomotiv sektörüne genel bir bakış,Otomotiv sektöründe kullanılan saç malzemeler | |
3 | MİG-Brazing, CMT Birleştirme yöntemi | |
4 | MİG-Brazing, CMT Birleştirme yöntemi | |
5 | Elektrik direnç kaynak yöntemlerine giriş | |
6 | Elektrik direnç kaynağında ısı oluşumu ,elektriksel direnç, Kaynak çevrimleri | |
7 | Elektrik direnç kaynağında ayar parametreleri ve bunların etkileri | |
8 | Isıl denge, sekonder pencere açıklığı, akımın söntlenmesi | |
9 | Elektrotlar ve kaynak makineleri, Kaynak çekirdeğinin değerlendirilmesi | |
10 | Yakma alın kaynağı, saplama kaynağı, Kombine bağlantılar | |
11 | Direnç dikiş kaynağı,kabartılı kaynak | |
12 | Kaynaklarda meydana gelen kaynak hataları ve giderilmesi | |
13 | Kaynaklarda meydana gelen kaynak hataları ve giderilmesi | |
14 | kaynaklar ilgili mukavemet hesapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1)Neumann, A.Schweißtechnisches Handbuch für KonstrukteureTeil 3: Maschinen- und Fahrzeugbau DVS Verlag, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |