Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Modelleme ve Programlama | YBS 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye güncel Nesneye Dayalı Programlama Dillerinin prensiplerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Visual Studio ara yüzünde C# kullanımı, değişken, dizi, kontrol yapıları, tekrarlı yapılar, sınıf, nesne, metod, kalıtım, çok biçimlilik, kapsulleme, abstract, interface, kütüphaneler, uml diyagramları, dosya yapısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci Visual Studio ara yüzünü kullanmayı ve Framework’ün yapısını bilir | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenci Nesneye Dayalı programlamanın temel prensiplerini bilir. | Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenci C# ile basit uygulamalar geliştirebilir. | Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Programlama nedir, yapısal programlama ile nesneye dayalı program yazma teknikleri nelerdir? Programlamanın temel prensipleri nelerdir? | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Veri tipleri, değişkenler, kontroller, döngüler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Sınıflar, nesneler, metodlar ve tipler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Kurucular, yıkıcılar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Aşırı yükleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Ara yüzler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kapsülleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Alt sınıflar ve kalıtım | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Çok biçimlilik | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | UML | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Ayrıcalıklı durum yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Şablonlar, Temel şablon kütüphaneleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | ||||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | ||||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | ||||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | ||||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | ||||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | ||||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci Visual Studio ara yüzünü kullanmayı ve Framework’ün yapısını bilir | ||||||||||||||
2 | Öğrenci Nesneye Dayalı programlamanın temel prensiplerini bilir. | ||||||||||||||
3 | Öğrenci C# ile basit uygulamalar geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
1. Sözlü Sınav | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 263 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |