Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret | YBS 351 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Doç.Dr. BİRGİT OBERER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, elektronik ticaretin temel kavramları, yeni ekonomi ve is modelleri ve elektronik ticaretin farklı boyutları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ders ile elektronik ticareti çevreleyen hızlı yayılan gelişmeler, E-ticaretin işletme stratejilerini ve organizasyon yapısını şekillendirmesi, E-ticaretin tüm sektörler ve pazarlar üzerindeki önemli etkisi, E-ticaretin tarihi, E-ticaretin ilk uygulamalarında yapılan hatalar, E-ticaretin bugünkü kullanımı gibi konularda tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | İşletmelerin klasik genel merkezinin, şubelerinin ve ofislerinin bulunması yanında hiçbir ofis veya merkezi olmayan ve yeni ekonomide sanal organizasyonlar diye adlandırılan e-ticaret şirketler ve bunların işleyişi dersin konusunu oluşturmaktadır. Ders özellikle şirketten-şirkete, şirketten-müşteriye ve müşteriden-müşteriye e-ticaret çeşitlerini, bunların yönetsel ve teknik konularını, ayrıca bu şirketlerin gelecekteki önemlerini belirten bir içeriğe sahiptir. Teknik olarak öğrenciler bu derste, sistem analizi-veritabanı-telekomünikasyon konularının entegrasyonu, örgüt bilimi ve e-ticaret geliştirmek için gereken diğer alt disiplinleri öğreneceklerdir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E-Ticaret konsepti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | E- Ticaret türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-Ticaret, elektronik iş kavramları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Dijital dünyamızda yeni ortaya çıkan iş modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Elektronik ticaret stratejileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Online hizmetler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | E-ticarette ilişkiler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | E-Ticaret teknolojileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | E-Pazarlama ve E-Ödeme kavram ve yöntemleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Elektonik ticaret önündeki engeller | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Elektronik ticaretin hukuksal boyutu | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Mobil ticaret | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Gelişmekte olan trendler ve eğilimler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | X | |||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | X | |||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | X | |||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | X | |||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | X | |||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | X | |||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | X | |||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | E-Ticaret konsepti | ||||||||||||||
2 | E- Ticaret türleri | ||||||||||||||
3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | ||||||||||||||
4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | ||||||||||||||
5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | ||||||||||||||
6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | ||||||||||||||
7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |