Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Girişimcilik ISL 283 3 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders girişimcilikle ilgili pek çok düşünceyi ve sorgulamayı içermektedir. Bu nedenle öğrencinin girişimcilikle ilgili konularda eleştirel bir bakış açısı kazanması öncelikli hedeftir. Dersi alan öğrenci kendi girişimcilik potansiyelini değerlendirmeyi öğrendiği kadar başkalarınınkini de değerlendirmeyi öğrenecektir.
Dersin İçeriği Dönem boyunca bu derste girişimcilik fenomeni değerlendirilecek, keşfedilecek ve kritik edilecektir. Girişimciliğe bir düşünme ve davranma biçimi olarak yaklaşılacaktır. Girişimcilik sürecini yönetebilmek için onunla ilgili hayati konulara odaklanılacaktır. Ders genel olarak şunları içermektedir: Girişimciliğin doğası, girişimci kimdir? Girişimciliğin ekonomideki yeri ve yaratıcı bir iş fikrinden büyük bir iş modeline nasıl ulaşılır?
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Girişimcilikle ilgili konu ve kavramları bilir ve üzerine tartışma yürütebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Toplumda, örgütte ve kişisel kariyerinde girişimci olmanın önemini fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Girişimcilik fırsatlarını görür, değerlendirir ve nasıl geliştireceğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Girişimcilikle ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
5 Girişimcilikle ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Ve Genel Bakış Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
2 Girişimcinin ve girişimciliğin doğası Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
3 Girişimcilik kültürü ve Girişimcinin ekonomideki rolü Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
4 Fırsatları fark etmek Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
5 Girişimci iş hayatına nasıl karışır? Planlı mı rastgele mi? İş modeli ve iş planı Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
6 Rakip ve endüstri analizi şart mıdır? Cevap evet ise nedir bu endüstri analizi? Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
7 Riskler yönetilebilir mi? Girişimcilikte finansal kaynaklar neler olabilir? Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
8 Yenilik ve yaratıcılık yönetimi diye bir şey olabilir mi? örnekler üzerinden tartışma Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
9 ARASINAV
10 Marka, patent ve fikri mülkiyet hakları yönetimi üzerine Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
11 Küçük kalmak mı iyidir yoksa büyümek mi gerekir? Büyüme stratejileri Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
12 Öğrenci Sunumları Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
13 Öğrenci Sunumları Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
14 Dersin Genel Değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall.
Sawhney, M & J. Zabin (2001) The Seven Steps to Nirvana, New York: McGraw Hill.
Fraser, H. (2012) Design Works, Toronto: University of Toronto Press
Ders Kaynakları Aktan, O. (2009) Türk İşadamı ve İşletmesi, Gündoğan Yayınları.
Buğra, A. (2010) Devlet ve İşadamları, İletişim Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. X
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. X
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. X
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. X
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Girişimcilikle ilgili konu ve kavramları bilir ve üzerine tartışma yürütebilir.
2 Toplumda, örgütte ve kişisel kariyerinde girişimci olmanın önemini fark eder.
3 Girişimcilik fırsatlarını görür, değerlendirir ve nasıl geliştireceğini bilir.
4 Girişimcilikle ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir.
5 Girişimcilikle ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
3. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 3 15 45
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
dersAKTSKredisi 5