Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri ISL 281 3 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Ahmet KARAKİRAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış bilimlerine giriş Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Güdüler ve güdüleme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Tutumlar Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Algılama ve algılama hataları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Atfetme süreci ve hataları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Öğrenme ve öğrenme teorileri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Kişilik ve kişilik teorileri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Değerler ve inaçlar Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Kültür ve davranış Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Duygular ve kontrolü Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Gruplar ve grup çeşitleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya.

Ders Kaynakları

Kaynakçada belirtilen Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış Kitapları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. X
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. X
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. X
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. X
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. X
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. X
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. X
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. X
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. X
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. X
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. X
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. X
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. X
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. X
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 15
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar.
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır.
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder.
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar.
6 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar.
7 Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
4. Ödev 5
5. Ödev 5
6. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
dersAKTSKredisi 5