Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Matematik YBS 107 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencilerin orta öğretimden getirdikleri matematik bilgisinin işletmecilikte kullanılabilecek düzeye getirilebilmesi için, temel teorik matematik konularına hakim olmaları, sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, ve sistematik bir düzende problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasıdır. İşletme örnekleri ile teorik konular bir araya getirilerek öğrencinin matematiği işletmecilikte nasıl ve nerelerde kullanacağını anlaması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Ders öğrencinin lise müfredatında gördüğü temel matematik konularının işletmelerde uygulama alanlarının neler olacağını ve işletmecilikte karar vermede nasıl kullanılacaklarını öğretmeyi hedeflemektedir. Denklemler, fonksiyonlar, finans matematiği, limit, süreklilik ve türev konuları gözden geçirilecek ve işletme problemlerine nasıl uygulandıkları ile ilgili bilgi aktarılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayılar, denklem ve eşitsizlikler Kobu, Bölüm 1 sayfa 17-49; Balaban, Bölüm 1 sayfa 1-20
2 Kümeler
3 Fonksiyonlar Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82
4 İşletmecilikte kullanılan fonksiyonlar Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82
5 Başabaş noktası analizi ve uygulamalı örnekler Balaban, Bölüm 2 sayfa 44-46
6 2. derece denklemler Balaban, Bölüm 1 sayfa 8-15
7 Pazar denge noktası analizi Balaban, Bölüm 2 sayfa 46-48
8 ARA SINAV
9 Finans matematiği Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-108
10 Basit-bileşik faiz ve anüiteler Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-95, 97-106
11 Limit, süreklilik ve işletme uygulamaları Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 126-154; Balaban, Bölüm 4 sayfa 113-136; Kobu, Bölüm 6 sayfa 319-337
12 Türev Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 165-205; Balaban, Bölüm 5 sayfa139-194; Kobu, Bölüm 6 sayfa 337-362
13 Türevin grafik çiziminde kullanımı Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 266-349; Kobu, Bölüm 7 sayfa 369-401;
14 Türevin işletme uygulamaları Balaban, Bölüm 5 sayfa 182-201; Kobu, Bölüm 7 sayfa 385-401
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-) Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi
2-) Balaban, Erdal "Temel Matematik ve İşletme Uygulamaları" Türkmen Kitabevi
3-) Kobu, Bülent "İşletme Matematiği" Avcıol Basımevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. X
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. X
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. X
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. X
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. X
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. X
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. X
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
4. Ödev 5
5. Ödev 5
6. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
dersAKTSKredisi 5