Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | YBS 107 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin orta öğretimden getirdikleri matematik bilgisinin işletmecilikte kullanılabilecek düzeye getirilebilmesi için, temel teorik matematik konularına hakim olmaları, sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, ve sistematik bir düzende problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasıdır. İşletme örnekleri ile teorik konular bir araya getirilerek öğrencinin matematiği işletmecilikte nasıl ve nerelerde kullanacağını anlaması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders öğrencinin lise müfredatında gördüğü temel matematik konularının işletmelerde uygulama alanlarının neler olacağını ve işletmecilikte karar vermede nasıl kullanılacaklarını öğretmeyi hedeflemektedir. Denklemler, fonksiyonlar, finans matematiği, limit, süreklilik ve türev konuları gözden geçirilecek ve işletme problemlerine nasıl uygulandıkları ile ilgili bilgi aktarılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayılar, denklem ve eşitsizlikler | Kobu, Bölüm 1 sayfa 17-49; Balaban, Bölüm 1 sayfa 1-20 |
2 | Kümeler | |
3 | Fonksiyonlar | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82 |
4 | İşletmecilikte kullanılan fonksiyonlar | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82 |
5 | Başabaş noktası analizi ve uygulamalı örnekler | Balaban, Bölüm 2 sayfa 44-46 |
6 | 2. derece denklemler | Balaban, Bölüm 1 sayfa 8-15 |
7 | Pazar denge noktası analizi | Balaban, Bölüm 2 sayfa 46-48 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Finans matematiği | Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-108 |
10 | Basit-bileşik faiz ve anüiteler | Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-95, 97-106 |
11 | Limit, süreklilik ve işletme uygulamaları | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 126-154; Balaban, Bölüm 4 sayfa 113-136; Kobu, Bölüm 6 sayfa 319-337 |
12 | Türev | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 165-205; Balaban, Bölüm 5 sayfa139-194; Kobu, Bölüm 6 sayfa 337-362 |
13 | Türevin grafik çiziminde kullanımı | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 266-349; Kobu, Bölüm 7 sayfa 369-401; |
14 | Türevin işletme uygulamaları | Balaban, Bölüm 5 sayfa 182-201; Kobu, Bölüm 7 sayfa 385-401 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | X | |||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | X | |||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | X | |||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | X | |||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | X | |||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | X | |||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |