Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fusûsu’L-Hıkem Şerhi | TIB 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacını İbn-i Arabi’nin önemli eseri olan Fususu’l-Hikem’in (IV Cilt) tanıtılması oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fusus’l-Hikem’in konuları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İbn-i Arabi Hayatı Eserleri | |
3 | Fususul-Hikemin Tanıtımı | |
4 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-I | |
5 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-II | |
6 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-III | |
7 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-IV | |
8 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-V | |
9 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VI | |
10 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VII | |
11 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VIII | |
12 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-IX | |
13 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-X | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İbn-i Arabi, Fususu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi (Trc. Avni Konuk, Hzl. M. Tahralı-S. Eraydın) MÜİF, İstanbul 2000. |
Ders Kaynakları | Toshihiko İzutsu, İbn-i Arabi’nin Fusus’udaki Anahtar Kavramlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |