Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mikrobiyolojisinde Özel Konular | CEM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde dünyada sayıları yüz binleri bulan mikroorganizmaların çok değişik yönlerden araştırmaları yapılmaktadır. Mikroorganizmaların çevre ile olan ilişkilerinin araştırılması çok yeni bir bilim dalıdır. Çevre Mühendisliği bölümlerinde okutulan mikrobiyolojik konular öğrencilerin değerlendirme yeteneğini arttırmaktadır. Karşılaştıkları mikrobiyolojik problemlere karşı doğru yaklaşım göstermelerini sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların beslenmeleri, mikroorganizmaların doğada çoğalma ve dağılışlarını denetleyen etkenler, mikroorganizmaların habitat tipleri ve yayılmaları, mikrobial etkileşim, mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla olan ilişkileri, biojeokimyasal devreler, insanın önemli mikrobial hastalıkları, çevrede mikrobial toksinler, kirlenme mikrobiyolojisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre yapılarının ve bakteri, mavi-yeşil alg, protozoa, fungus ve virüslerin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Mikroorganizmalara etki eden çevresel faktörlerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Mikroorganizmaların kendileriyle ve diğer canlılarla olan etkileşiminin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Hava mikrobiyolojisi ve toprak mikrobiyolojisinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri, beslenme ile ilgili kavramların açıklanması. | |
2 | Doğadaki mikroorganizmaların çoğalma ve dağılışlarını denetleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik etkenler. | |
3 | Mikroorganizmaların habitat tipleri | |
4 | Mikroorganizmalarda yayılma | |
5 | Mikrobial etkileşim | |
6 | Mikroorganizmaların birbirleri ile ve diğer canlılar ile olan ilişkileri | |
7 | Biojeokimyasal devreler | |
8 | Mikrobial hastalıklar epidemiolojisi | |
9 | Çevrede mikrobial toksinler | |
10 | Kirlenme mikrobiyolojisi | |
11 | Pestisitler, organik atıklar, gübrelerin mikroorganizmalara olan etkisi | |
12 | Metallerin mikroorganizmalara olan etkisi | |
13 | Hava kirlenmesinin mikroorganizmalar üzerine etkisi | |
14 | Radyasyonun mikroorganizmalar üzerine etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öner M., Mikrobiyal Ekoloji, Ege Üniversitesi Fen Fak. Kitaplar Serisi, İzmir, 2002 Michael T. Madigan, John M. Martinko, (Çeviri Editörü: Prof.Dr. Cumhur Çökmüş), Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |