Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uydu Sistemleri Tasarımı | MKM 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Takım çalışması halinde tanımlanmış görev ve isterleri doğrultusunda belirlenmiş kısıtları da dikkate alarak bir uydu yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımını gerçekleştirmek üzere gerekli bilgi ve yetenekleri geliştirmektir. Bu derste uydunun yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımının nasıl yapılacağını öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Uydular ve çeşitleri, Uyduların Çalışma Prensibleri, Uydu Yapısalı (Mekanik), Uydu Isıl Kontrolu, Uydu itki Sistemi, Güç Ssistemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uydular ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | Tasarlama ve sonuçlarını analiz etme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Uydu Yapıları, itki konularında tasarım ve analiz yapma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Isıl Kontol tasarım ve analiz yapma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Güncel ve teknolojik konulara ilişkin bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
6 | Uydu sistemleri ile ilgili tasarım ve analiz yapma konusunda beceri kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Uydular ve Çeşitleri | |
3 | Uyduların Çalışma Prensibleri | |
4 | Uyduların Çalışma Prensibleri | |
5 | Uydu Yapıları | |
6 | Uydu Yapıları | |
7 | Uydu Yapıları | |
8 | Uydu ısıl kontrolu | |
9 | Uydu Isıl Kontrol | |
10 | Uydu Isıl Kontrol | |
11 | Uydu Isıl Kontrol | |
12 | Uydu İtki Sistemi | |
13 | Uydu İtki Sistemi | |
14 | Güç Sistemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Nedim SÖZBİR |
Ders Kaynakları | 1. Space Mission Analysis and Design, James R. Wertz and Wiley, J. Larson, eds.,ISBN 978-1881883104, 1999. 2. Elements of Spacecraft Design, Charles D Brown, AIAA Education Series, 2003. 3. Space Vehicle Design, Michael D. Griffin, James R. French, AIAA Education Series, 2004. 4. Design of Geosynchronous Spacecraft, B.N. Agrawal, Prentice -Hall Inc NJ 07632, 1986.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |