Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekanik Sistemler Dinamiği | MKM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RECEP KOZAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nurettin Gökhan ADAR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çeşitli mekanik sistemlerin dinamik denklemlerinin değişik yöntemlerle çıkarılmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Mekanik esaslar, Virtüel İşler Prensibi, Lagrange Denklemleri, Hamilton Prensibi, Çeşitli mekanik sistemlerin dinamik denklemlerinin çıkarılması, Elastik çubukların titreşimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Virtüel İşler Prensibi ile dinamik sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Lagrange denklemleri ile mekanik istemlerin dinamik denklemlerini çıkarabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Hamilton Prensibi ile dinamik sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir | Anlatım, | Sınav , |
4 | Sürekli sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Elastik çubukların boyuna titreşimlerini hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Tellerin enine titreşimlerini hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekanik Esaslar | |
2 | Virtüel İşler Prensibi | |
3 | Lagrange Denklemleri | |
4 | Bağ kuvvetlerinin hesabı, sürtünme kuvvetlerinin katılması | |
5 | Lagrange çarpanları metodu | |
6 | Uygulamalar | |
7 | Hamilton Prensibi | |
8 | Uygulamalar | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Elastik çubukların titreşimi-Boyuna titreşimler | |
11 | Elastik çubukların titreşimi-Boyuna titreşimler | |
12 | Tellerin enine titreşimleri | |
13 | Elastik çubukların eğilme titreşimleri | |
14 | Zorlanmış titreşimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Pasin, F., Mekanik Sistemler Dinamiği, İ.T.Ü Yayınları, Sayı:1540,1994. |
Ders Kaynakları | [2] Gürgöze, M., Analitik Mekaniğe Giriş, İ. T. Ü Vakfı Yayınları, 2016. [3] Ercan, Y., Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Dinamiği, Literatür Yayınları, No:97, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |