Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendisler İçin Planlama | ENM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Proje yönetim teknikleri verilerek, MsProject yazılımı üzerinde uygulamalar geliştirilerek, öğrencilerin proje yönetimi sevk ve idaresi ve kaynakların verimli kullanılması konularında tecrübe kazanmaları hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Proje Yönetim teknikleri, Pert/CPM analizi, Zaman Maliyet Analizi, MS Project kullanılarak projelerin geliştirilmesi, planlanması, kontrolü ve raporlaması yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetiminin Temel Bileşenleri öğrenilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Planlanmış faaliyetlerdeki süre maliyet sapmalarında nasıl hareket edilebileceği yeteneği kazanılabilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Kritik faaliyetlerin planlanması ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
4 | Aşırı işgücünün dengelenmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Tartışma, Rol Oynama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Gösteri, Grup Çalışması, Altı Şapka, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Projede kaynak planlama konusunda bilgi sahibi olunur | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
8 | Projede maliyet ve nakit akışının planlanmasında deneyim kazanır | Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Projenin özellikleri, Projenin saflari | |
2 | Proje Yönetim Kavramı, Proje Yönetimin Bileşenleri | |
3 | Proje Yönetim Teknikleri, PERT/CPM, Proje Faaliyetlerinin Görsel Olarak Gösterimi | |
4 | Projenin Kritik Yolunun Bulunması, Faaliyetlerin En Erken/En Geç Başlama ve Bitiş Zamanlarının Bulunması (Faaliyet Değerleri Kesin Olarak Bilindiği (Determinisitic) Durumlarda) | |
5 | Projenin Kritik Yolunun Bulunması Faaliyetlerin En Erken/En Geç Başlama ve Bitiş Zamanlarının Bulunması(Faaliyet Değerleri Belirli Bir Olasılığa Bağlı Olarak (Probabilistic) Durumlarda | |
6 | Proje de Zaman-Maliyet Analizi | |
7 | Microsoft Project Programı ile Proje Planlama ve Kontrol İşlemlerine Başlama | |
8 | Proje Planının Oluşturulması | |
9 | Kaynaklar ve Görevlere Kaynakların atanması | |
10 | Proje Planının Düzenlenmesi | |
11 | Proje Bilgilerini Görmek ve Paylaşmak | |
12 | Planlama Sürecini İzlemek Ve İncelemek | |
13 | Projedeki Sorunların Bulunması ve Giderilmesi | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Microsoft Project Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2010 2- Bernard W Taylor, 1999, Introduction to Management Science, Sixth Edition, Printice Hall BİLGİSAYAR YAZILIMI: Microsoft Project |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje Yönetiminin Temel Bileşenleri öğrenilir | |||||||||||
2 | Planlanmış faaliyetlerdeki süre maliyet sapmalarında nasıl hareket edilebileceği yeteneği kazanılabilir | |||||||||||
3 | Kritik faaliyetlerin planlanması ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olunur | |||||||||||
4 | Aşırı işgücünün dengelenmesi konusunda bilgi sahibi olunur | |||||||||||
5 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | |||||||||||
6 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | |||||||||||
7 | Projede kaynak planlama konusunda bilgi sahibi olunur | |||||||||||
8 | Projede maliyet ve nakit akışının planlanmasında deneyim kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |