Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistikte Bilgisayar Uygulamaları | ENM 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NEVRA AKBİLEK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.E.Elçin Günay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Verilerin basit ve çok değişkenli istatistik teknikler kullanılarak analiz edilerek sonuçların yorumlanması ve karar vericilere yardımcı olmak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili verileri derler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
2 | Veriyi analize hazır hale getirir | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Ödev, |
3 | İstatistik paket program kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Verileri hangi tekniklerle analiz edeceğine karar verir | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Veri analizi için hipotezler kurar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Hipotezleri test eder | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
7 | Verileri paket programlarla analiz eder | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
8 | Verileri grafiklerle görselleştirir ve grafikleri analiz eder | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
9 | Analiz çıktılarının değerlendirmesini yapar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | Analiz sonuçlarını rapor eder | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnekleme Dağılımları | |
2 | Hipotez Testleri | |
3 | Nonparametrik Testler | |
4 | Nonparametrik Testler (Devam) | |
5 | Ki-kare Bağımsızlık Testleri | |
6 | Varyans Analizi | |
7 | Tek ve Çift Yönlü Varyans Analizi | |
8 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | |
9 | Doğrusal Regresyon Modeli Varsayımları, Basit Regresyon Modelleri | |
10 | Çoklu Regresyon Modelleri | |
11 | Regresyon Modelleri İçin Testler | |
12 | Kümeleme Analizi | |
13 | Faktör Analizi | |
14 | Ayırma Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Özdamar K., Paket Programlarla İstatistik Veri Analizi, Cilt I ve II, Kaan Kitabevi, 2004 2. Albayrak A, S., Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikler, Asil yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili verileri derler | |||||||||||
2 | Veriyi analize hazır hale getirir | |||||||||||
3 | İstatistik paket program kullanır | |||||||||||
4 | Verileri hangi tekniklerle analiz edeceğine karar verir | |||||||||||
5 | Veri analizi için hipotezler kurar | |||||||||||
6 | Hipotezleri test eder | |||||||||||
7 | Verileri paket programlarla analiz eder | |||||||||||
8 | Verileri grafiklerle görselleştirir ve grafikleri analiz eder | |||||||||||
9 | Analiz çıktılarının değerlendirmesini yapar | |||||||||||
10 | Analiz sonuçlarını rapor eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 12 |
2. Kısa Sınav | 13 |
2. Ödev | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 9 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |