Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Yenilik Yönetimi | ENM 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknoloji ve yenilik ile ilgili kavramların tanıtılması, sınıflandırılması, aşamaları ve yönetilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve sınıflandırma, teknoloji yönetimi, teknoloji/ürün ömür döngüleri, yenilik yönetimi, rekabet stratejileri teknoloji planlama ve öngörü yöntemleri, teknoloji yol haritaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji, yenilik ve ürün tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Teknoloji ve yenilik geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak | Örnek Olay, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Teknoloji ve yenilik planlama hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
4 | Teknoloji ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji ve ilgili kavramların açıklanması | |
2 | Teknolojinin sınıflandırılması | |
3 | Yönetim ve teknoloji yönetimi | |
4 | Teknoloji/ürün ömür döngüleri | |
5 | Yenilik ve ilgili kavramların açıklanması | |
6 | Yeniliğin sınıflandırılması | |
7 | Yenilik yönetimi | |
8 | Teknoloji ve yenilik için rekabet stratejileri | |
9 | Teknoloji ve yenilik için rekabet stratejileri | |
10 | Teknoloji planlama ve yöntemleri | |
11 | Teknoloji öngörüsü ve yöntemleri | |
12 | Teknoloji yol haritaları | |
13 | Teknoloji yol haritaları | |
14 | Örnek olay çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- TAŞKIN H. ADALI M. R. “Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri” Değişim Yayınları, 2004, İstanbul 2- COMPTON W. D. “Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi” Beta Yayınları, 1999, İstanbul Çeviren: OKUDAN G.Ü. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknoloji, yenilik ve ürün tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||
2 | Teknoloji ve yenilik geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||
3 | Teknoloji ve yenilik planlama hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||
4 | Teknoloji ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |