Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürümüzde Hadis | SAU 151 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´an-Sünnet birlikteliğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hadis-Sünnet ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kültür ve medeniyetin şekillenmesinde hadislerin rolünü tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sünnetin bireysel ve toplumsal fonksiyonunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Hadislerin kültür haline gelişini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Atasözü ve deyimlerimizdeki hadis etkisini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Hadis ve Sünnet | |
2 | Toplum ve Din | |
3 | Kültür, Medeniyet ve Kültür Değişmeleri | |
4 | Müslüman Bir Toplumun Kültüründe Sünnet | |
5 | Sünnet ve Kur´an, Kur´an´ın Açıklayıcısı Olarak Sünnet | |
6 | Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi I | |
7 | Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi II | |
8 | Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi I | |
9 | Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi II | |
10 | Hadislerde Türkler | |
11 | Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi | |
12 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler I | |
13 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler II | |
14 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | AHATLI, Erdinç, Kültür Yapımızda Hadisler, İstanbul 2011 |
Ders Kaynakları | 1. Başaran, Selman, Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi, Bursa 1994 2. Esed, Muhammed, Yolların Ayrılış Noktasında İslam, trc. Hayreddin Karaman, İstanbul 1986 3. Farukî, İsmail L. Lâmia, İslam Kültür Atlası, İstanbul 1991 (Sünnet bölümü) 4. İz, Mahir, Din ve Cemiyet, İstanbul 1979 5. Özafşar, M. Emin, Hadis ve Kültür Yazıları, Ankara 2005 6. Fueck, Johann W, "Hadisçiliğin İslamî Geleneğin Oluşumundaki Rolü", HTD, c.I, sy. 2, yıl 2003, s. 145-165 7. Schimmel, Annemarie, "Müslüman Hayatının ve Düşüncesinin Bir Merkezi Olarak Hz. Muhammed", Tasavvuf, 2002/9, s. 395-415 8. Ülken, H. Ziya, "Anadolu Örf ve Adetlerinde Eski Kültürün İzleri" AÜİFD, Ankara 1969, sy. 17 9.Yılmaz, Hayati., Toplumsal Dönüşümde Sünnet, İstanbul 2004 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kur´an-Sünnet birlikteliğini kavrar |
2 | Hadis-Sünnet ilişkisini analiz eder. |
3 | Kültür ve medeniyetin şekillenmesinde hadislerin rolünü tespit eder |
4 | Sünnetin bireysel ve toplumsal fonksiyonunu değerlendirir. |
5 | Hadislerin kültür haline gelişini analiz eder |
6 | Atasözü ve deyimlerimizdeki hadis etkisini çözümler |
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |