Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerleşme Politikaları | SBK 459 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yerleşme ve konut politikası ile ilgili temel bilgileri öğretmek, temel kavramları tanıtmak ve konut politikası hakında bir giriş sunmaktır. |
Dersin İçeriği | yerleşme ve konutla ilgili kavramlar, kalkınma ve konut, toplu konut, Türkiye´de konut sorunları ve politikası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerleşme ve konut politikası ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Yerleşmelerin temel sorunlarını ele alır, çözüm yollarına ilişkin yol ve yöntemleri kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Konut politikalarının yerleşme sorunlarının çözümündeki yeri ve önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kentleşme sorunları bağlamında konut politikasının rolünü değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Türkiye’de yerleşme, iskân ve konut politikalarının gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Konut sorunuyla ilgili yasal ve kurumsal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konutla ilgili kavramlar | |
2 | Kalkınma ve konut | |
3 | Toplu konut | |
4 | Konut Politikasının araçları | |
5 | Türkiye´de temel konut sorunları | |
6 | Gecekondu olgusu | |
7 | Türkiye´de konut politikası: Osmanlı Dönemi | |
8 | Türkiye´de konut politikası: Erken Cumhuriyet Dönemi | |
9 | Türkiye´de konut politikası: Menderes Dönemi | |
10 | Vize Sınavı | |
11 | Türkiye´de konut politikası: Planlı dönem | |
12 | Türkiye´de konut politikası: 1980 sonrası dönem | |
13 | TOKİ ve Toplu Konut Olgusu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, Ruşen, Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, Ankara, 2012 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | ||||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | ||||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | ||||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |