Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Personel Yönetimi | SBK 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ Arş. Gör. İlknur Rabia SIRAKAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamuda uygulanan insan kaynakları yönetimine ilişkin teorik bilgilerin verilmesi ve Türk kamu personel rejiminin tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Bu derste, insan kaynakları yönetiminin konusu, amacı ve niteliği, tarihi gelişimi, kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler, personel sistemleri, kamu hizmetine giriş, hizmet içi eğitim, personelin değerlendirilmesi ve yükseltilmesi, kamu görevlilerinin statüsü, motivasyon, ödüllendirme ve yönetim etiği konuları ele alınacaktır. Ayrıca, Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunları ve yeniden yapılanması konusu irdelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Personel mevzuatını yorumlar ve kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Türkiye’de kamu personel rejiminin sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamuda insan kaynakları yönetimine giriş | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
2 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (I): Liyakat, kariyer, sınıflandırma. | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
3 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (II): Eşitlik, tarafsızlık, güvence, adil ve yeterli ücret. | Nuri Tortop vd. (2013), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
4 | Türk kamu personel rejiminin özellikleri ve istihdam biçimleri | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
5 | Kamu hizmetine giriş | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
6 | Kamu görevlilerinin statüsü (I) | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli; 657 sayılı DMK. |
7 | Kamu görevlilerinin statüsü (II) | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli; 657 sayılı DMK. |
8 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli; 657 sayılı DMK. |
9 | Memurların yargılanması | 4483 ve 3628 sayılı Kanunlar. |
10 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
11 | Norm kadro uygulamaları | Mustafa Lütfi Şen-Musa Eken (2004), "Belediyelerde Norm Kadro Uygulaması", Yerel Yönetimler Kongresi (Dünden Bugüne Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma), 3-4 Aralık 2004, Biga-Çanakkale. |
12 | Personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu | Nuri Tortop vd. (2013), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
13 | Kamu yönetiminde etik | Yönetim Etiği Ders Notları: 2 |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilal Eryılmaz (2013), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. (Beşinci Bölüm) |
Ders Kaynakları | Tayfun Akgüner (2010), Kamu Personel Yönetimi, Der Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | ||||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | ||||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | ||||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 72 |
1. Ödev | 4 |
2. Ödev | 4 |
3. Ödev | 4 |
4. Ödev | 4 |
5. Ödev | 4 |
6. Ödev | 4 |
7. Ödev | 4 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |