Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ağlar, Yönetişim ve Ucınet İle Sosyal Ağ Analizi | SBK 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünyada giderek önemi artan ağlar ve yönetişim ile ilgili temel kavramları, kuram ve yaklaşımları, bu kapsamdaki analiz yöntemlerini öğrenmek ve bunları demokrasi teorisi ve pratiği ile ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Ağlar ve yönetimle ilgili temel kavramlar; demokrasi, ağlar ve meta-yönetişim; UCINet programının tanıtımı ve eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ağlar ve yönetişimle ilgili temel kavramları bilir ve yerinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Ağlar ve yönetişimle ilgili kuramsal çerçeveye hakimdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Ağ yönetişimine ilişkin analiz yöntemi olarak sosyal ağ analizini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sosyal ağ analizi kapsamında UCINet programını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Ağlar ve yönetişim konularını demokrasi ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağlarla ilgili temel kavramlar | |
2 | Ağların türleri, yapısal özellikleri ve ağ yaklaşımları | |
3 | Yönetişimle ilgili temel kavramlar | |
4 | Yönetişimin temel özellikleri, türleri ve yönetişim yaklaşımları | |
5 | Ağ yönetişiminin tanımlanması ve temel özellikleri | |
6 | Demokrasi, ağlar ve meta-yönetişim | |
7 | Yönetişime yeni bir yaklaşım olarak çok-düzlemli yönetişim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal ağ analizinin temel kavramları, yöntemleri | |
10 | UCINet Programının tanıtımı, UCINet’in temel kavramları | |
11 | UCINet’te veri girişi | |
12 | UCINet eğitimi | |
13 | UCINet eğitimi | |
14 | UCINET eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gürsakal, N. (2009). Sosyal ağ analizi. Bursa: Dora Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |