Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilim Felsefesi | SSB 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT KARAMAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah ÖZÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel teoriler ve bilim felsefesi konularında öğrencilere bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel teoriler ve bilim felsefesi . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi, bilimsel bilgi ve bilim felsefesi konularını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilim Felsefesinin temel sorunlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Pozitivist ve post pozitivist felsefeyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
5 | Popper, Kuhn, Feyerabend gibi düşünürlerin fikirlerini karşılaştırmalı olarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Alıntı kurallarını ve dipnot yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve bilim | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Bilimsel Bilgi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Bilim felsefesi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Bilim felsefesinde temel sorunlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Bilimsel yöntemlerin temel esasları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Pozitivist Felsefe | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | ARA SINAV | |
8 | Post-Pozitivist Felsefe | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Popper | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Kuhn | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Feyerabend | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Lakatos, Althuser, Wıttgenstein | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Alıntı Kuralları ve Dipnot Yöntemleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YILDIRIM, Cemal (1979), Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |