Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Devletin Doğası ve Gelişimi | SSB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KÖKSAL ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Soner Tausher |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel siyasal sorunların temel nedenlerinden biri de modern ulus-devlet formunun dönüşüm sürecidir. Bu nedenle siyaset bilimi öğrencilerinin modern devletin doğasına ve tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Zira politik sistemi sistemi tanımak sorunların çözümü için ilk adımı oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Modern Devlet, antik devlet formlarından farklı bir içeriğe sahiptir. Derste modern devletin hem tarihsel hem de düşünsel gelişimi üzerinde durulacaktır. Ayrıca modern devletin günümüz siyasal hayatında geçirdiği değişimler analiz edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antik devlet ile modern devleti teorik olarak ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Modern devletin doğuşunu tarihsel süreç içerisinde tanır ve sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Modern devletin tarihsel gelişimini kavrar ve eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Modern demokratik devletlerin teorik temellerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Devlet ve ideoloji arasındaki ilişkileri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Güçlü ve zayıf devlet tartışmalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Yeni devletin ayırt edici niteliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Devlet ile toplum, ekonomi, hukuk ve egemenlik kavramları arasındaki bağı kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernite, Modernleşme ve Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
2 | Antik Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
3 | Ortadoğu’daki Devlet Geleneği | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
4 | Modern Devlet Kavramı | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
5 | Modern Devletin Doğuşu | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
6 | Mutlak Modern Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
7 | Meşruti Modern Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
8 | Demokratik Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
9 | Devlet ve İdeoloji | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
10 | Devlet ve Toplum | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
11 | Devlet ve Hukuk | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
12 | Devlet ve Egemenlik | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
13 | Güçlü ve Zayıf Modern Devletler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
14 | Modern Devlet’te Postmodern Dönüşümler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Devlet / Doğası Gelişimi ve Geleceği, İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ Gianfranco Poggi Yayın Yılı: 2007 Avrupa´da Ulus ve Devlet LİTERATÜR YAYINLARI Hagen Schulze Yayın Yılı: 2005 Devlet Faaliyetinin Sınırları LİBERTE YAYINLARI Wilhelm Von Humboldt Yayın Yılı: 2004 Devlet Felsefemiz TÜRK EDEBİYATI VAKFI Ahmet Kabaklı Devlet İnşası & 21. Yüzyılda Dünya Düzeni ve Yönetişim, REMZİ KİTABEVİ Francis Fukuyama Yayın Yılı: 2008 Devlet Tartışmaları ÜTOPYA YAYINEVİ Simon Clarke Yayın Yılı: 2004 Devlet-Sivil Toplum İlişkisi /Demokratikleşme Perspektifinden, ALFA YAYINLARI-DERS KİTAPLARI Gülgün Erdoğan Tosun Yayın Yılı: 2001 Genel Devlet Kuramı İNKILAP KİTABEVİ Karl Doehring Yayın Yılı: 2002 Güçlü ve Zayıf Devlet Tartışmaları Bağlamında Türkiye ÇİZGİ KİTABEVİ Gülise Gökçe Yayın Yılı: 2007 Hegemonya Post-Fordizm ve Küreselleşme Ekseninde Kapitalist Devlet İLETİŞİM YAYINLARI Alev Özkazanç/ Betül Yarar Yayın Yılı: 2005 İbni Haldun´un Toplum ve Devlet Kuramı ON İKİ LEVHA YAYINCILIK Oktay Uygun Yayın Yılı: 2008 İktidarın Üç Yüzü DOST KİTABEVİ Cemal Bali Akal Ulus Devlet ON İKİ LEVHA YAYINCILIK Ozan Erözden |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |