Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Tanıma I | PEP 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAKİ DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. RECEP ÖZKIR, Doç.Dr. TAKİ DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İbreli ağaç, ağaçcık ve çalıları dendrolojik özellikleri ve ekolojik istekleriyle öğretmek ve peyzajda kullanımını bilmek |
Dersin İçeriği | Göknar, Sedir, Yalancı Servi, Servi, Ardıç, Ladin, Çam, Duglas Göknarı, Sekoya, Suga, Bataklık Servisi, Ginkgo, Porsuk ve Mazı türlerinin dendrolojik ve ekolojik istekleri ve peyzajda kullanımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İbreli ağaç, ağaççık ve çalıları; Botanikteki isimleri ve Türkçe isimleri ile bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İbreli bitkileri; İbre şekli, rengi, boyu, kozalak şekli, dal ve gövde şekli, rengi ile tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İbreli bitkilerin; İklim ve toprak isteklerini bilir, Peyzajda kullanımlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dendroloji´ye Giriş, Bitkilerin Sınıflandırılması (Taksonomi). Bitkilerin tanınmasında kullanılan özellikler. | Dendroloji Hakkında Bilgi Edinme |
2 | Bitkilerin Taksonomik ve Pomolojik Özellikleri (Habitus, Tomurcuk şekilleri, Yaprak tipleri, Çiçek tipleri, Meyve özellikleri vd.) | Bitkilerin Taksonomik ve Pomolojik Özellikleri |
3 | Abies (Göknarlar); A. pinsapo (İspanyol Göknarı), A. concolor (Gümüşi Göknar, Kolorado Ak Gökn), A. nordmanniana (Doğu Karadeniz-Kafkas Göknarı), A. bornmülleriana (Batı K.deniz-Uludağ Göknarı), A. equi-trojani (Kazdağı Göknarı),A.cilicica(Toros Göknarı) | İbreli Bitkilerin Latince ve Türkçe Adları Ezberlenecek |
4 | Araucaria araucana, Cedrus (Sedirler); C. libani (Lübnan Toros Sediri), C. atlantica (Atlas sediri), C. brevifolia (Kıbrıs Sediri), C. deodora (Himalaya Sediri), Chamaecyparis lawsoniana (Lawson Yalancı Servisi), Cryptomeria japonica (Japon Kadife Çamı) | |
5 | Cupressus (Serviler); C. sempervirens (Adi Servi - Akdeniz Servisi), C. arizonica (Mavi Servi - Arizona Servisi), C. goveniana (Kokulu Servi), C. macrocarpa (Monteri Servisi), Cupressocyparis leylandii (Leylandi Melez Servisi) | |
6 | Ginkgo biloba (Mabet Ağacı), Juniperus (Ardıçlar); J. chinensis (Çin Ardıcı), J. communis (Avrupa Ardıcı-Adi Ardıç), J. sabina (Sabin Ardıcı-Kara Ardıç), J. oxycedrus (Katran Ardıcı), J. foetidissima (Kokulu Ardıç), J. excelsa (Boylu Ardıç-Boz Ardıç) | J. horizantalis (Yatık Ardıç), J. media (Melez Ardıç), J. squamata (Himalaya Ardıcı), J. virginiana (Kurşun Kalem Ardıcı), J. phoeniceae (Finike Ardıcı) |
7 | Picea (Ladinler); P. abies (Avrupa Ladini), P. orientalis (Doğu Ladini), P. glauca-P. alba (Ak Ladin), P. pungens (Kolorado Ladini-Mavi Ladin) | |
8 | Pinus (Çamlar); P. nigra (Karaçam), P. brutia (Kızılçam), P. silvestris (Sarıçam), P. halepensis (Halep Çamı), P. pinea (Fıstık Çamı) | |
9 | Egzotik Çam Türleri; Pinus pinaster (Syn. P. maritima) (Sahil Çamı), Pinus radiata (Monteri Çamı), Pinus coulteri (Büyük Kozalaklı Çam), Pinus strobus (Veymut Çamı-Kuzeydoğu Ak Çamı), Pinus griffithi (Ağlayan Çam) | |
10 | Ara sınav | |
11 | Pseudotsuga menziessii (Duglas Göknarı), Sequia sempervirens (Sahil Sekoyası-Mamut Ağacı) | |
12 | Sequiadendron giganteum (Gerçek Mamut Ağacı); Taxodium distichum (Amerikan Bataklık Servisi), Taxus baccata (Adi Porsuk) | |
13 | Thuja (Mazılar); Thuja occidentalis (Batı Mazısı), Thuja orientalis (Doğu Mazısı), Thuja plicata (Boylu Mazı) | |
14 | Tsuga canadensis (Kanada-Doğu Sugası), Tsuga heterophylla (Pasifik-Batı Sugası), Tsuga mertensiana (Dağ Sugası) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ve CD |
Ders Kaynakları | YALTIRIK,F. 1997 Orman ve park ağaçlarımız , İğne yapraklılar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |