Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Kültürü I | THO 429 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Dilek CANTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk kültürünün İslamiyet öncesi ve sonrası durumu hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kültür ve Kültürün Nitelikleri, Türk Adı, Türk Soyu, Türklerin Anayurdu, Türk Kültürünün Tarihî Kökleri, Türk Bozkır Kültürünün Esasları, Bozkır Kültüründe Sosyal Yapı, Türk Kültüründe Devlet Anlayışı, Türk Kültüründe Cihan Hakimiyeti Düşüncesi, Türk Kültüründe Din, Türk Kültüründe Sanat, Türk Kültüründe Müzik, Türk Kültüründe Sosyal Normlar, Dayanışma, Yardımlaşma, Eğitim Kurumları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Türk kültüründe sosyal normlar hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türk medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | İslam Öncesi Türk Tarihini yaratan insanlarla günümüz Türk halkları arasındaki ortak noktaların (folklorik özellikler, (dini inanışlar-ritüeller) aile yaşantıları, hukuk anlayışı ve adalet anlayışı( v.b.) farkında olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Orta Asya Türklerinde sanat, dil ve dinin günümüze etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | İçinde bulunduğu toplumun bir takım değerlerinin ve tepkilerinin tarihi temellere dayandığını kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve Kültürün Nitelikleri | |
2 | Türk Adı, Türk Soyu | |
3 | Türklerin Anayurdu | |
4 | Türk Kültürünün Tarihî Kökleri | |
5 | Türk Bozkır Kültürünün Esasları | |
6 | Bozkır Kültüründe Sosyal Yapı | |
7 | Türk Kültüründe Devlet Anlayışı | |
8 | Türk Kültüründe Cihan Hakimiyeti Düşüncesi | |
9 | Türk Kültüründe Cihan Hakimiyeti Düşüncesi | |
10 | Türk Kültüründe Din | |
11 | Türk Kültüründe Sanat | |
12 | Türk Kültüründe Müzik | |
13 | Türk Kültüründe Sosyal Normlar | |
14 | Dayanışma, Yardımlaşma, Eğitim Kurumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KAFESOĞLU, İbrahim; Türk Millî Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1999. |
Ders Kaynakları | ERGİN, Muharrem; Orhun Abideleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 2001. ERGİN, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 2001. GÖKALP, Ziya; Türk Uygarlığı Tarihi, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1991. GÖKALP, Ziya; Türk Töresi, Toker Yayınları, İstanbul, 2005. ÖGEL, Bahaeddin; Türk Kültürünün Gelişme Çağları, M.E.B., İstanbul, 2001. TURAN, Osman; Türk Cihan Hakimiyeti Mefkûresi Tarihi, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 2000. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |