Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akustik | TBB 335 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Salon akustiği ve çalgı akustiği üzerine araştırmaların yapılması ve enstrüman akustiğinin tarih içinde enstrüman gelişimini nasıl etkilediği incelenir. |
Dersin İçeriği | Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kotrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan teknikleri öğretilir ve bu tekniklerle çalışmalar yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
2 | 2) Akustik ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
3 | 3) Salon akustiğinde nesnel ve öznel parametreler için gerekli tasarım ölçütlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
5 | 5) Duyusal algıyı somutlaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
6 | 6) Fiziksel çevre kontrolü alt sistemlerinden bir tanesi olarak, diğer sistemlerle bütünleşik tasarım yapabilme yeteneği kazanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
7 | 7) İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan araştırmaları değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sesin Temelleri | |
2 | Dalga uzunluğu ve frekans, Frekans, dalga uzunluğu kavramlarının açıklanması. Sesin oluşumu ve yayılımı. | |
3 | Kompleks dalgalar, Konuşma ve müzik seslerinin basit seslerden farkının anlatılması | |
4 | Tayf kavramı, İnsan işitme sisteminin algılıyabildiği frekans bölgelesinin açıklanması ve gösterimi | |
5 | Ses seviyeleri ve desibel, Farklı ses şiddet seviyeleri hakkında bilgilerin verilmesi desibel kavramının açıklanması | |
6 | Referans seviyeleri, | |
7 | Kulak ve sesin algılanması, Nasıl duyarız? işitme sisteminin özellikleri nedir ? | |
8 | Gürlük değişimlerinin duyulabilirliği, | |
9 | Gürlük değişimlerinin duyulabilirliği, | |
10 | Analayzır olarak kulak | |
11 | Gürlük ve frekans, tını ve perde kavramları | |
12 | Gürlük ve frekans, tını ve perde kavramları | |
13 | Genel Çalışmalar üzerinde değerledirme | |
14 | Genel Çalışmalar üzerinde değerledirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Egan,D Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.; Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |