Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi Iv | TMB 326 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin en önemli amacı, sanatçı adayı olan öğrencilerin, öğrenciliklerinin ilk gününden mesleklerinde geçirecekleri son güne kadar sahip oldukları seslerini nasıl korumaları gerektiğini öğrenmektir Dersin amaçlarından bir diğeri de öğrencinin ses organlarına zarar vermeden nasıl kullanabileceğini kapsayan bilgi ve becerilerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | İleri şan tekniklerinde uygulanan vibratonun öğretilmesi (sesin frekans ve şiddetinde periodik değişiklikler yapılması).Oktav,9lu,10lu ve daha büyük kapasiteli egzersizlerin çalıştırılması.Eser seslendiriminde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. Lonbart etki gürültülü ortamlarda sesin şiddetinin arttırılması eğiliminin önüne geçilmesinin sağlanması.Öğrenciyi sese özel hastalıklar hakkında bilgilendirerek,sesini korumayı öğrenmesinin sağlanması (ses teli nodülü, polibi, kistler, reinke ödemi, reflü.. gibi). Bu bilgilerin ışığı altında ileri ses tekniği ile eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri şan tekniklerinde uygulanan vibratonun öğretilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Oktav,9lu,10lu ve daha büyük kapasiteli egzersizleri çözümler | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
3 | Şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması konusunda tutarlı olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Ses egzersizlerini düzenli uygulamayı alışkanlık haline getirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sese özel hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İleri ses tekniği ile eser seslendirme hakkında beceri geliştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri şan tekniklerinde uygulanan vibratonun öğretilmesi (sesin frekans ve şiddetinde periodik değişiklikler yapılması). | |
2 | İleri şan tekniklerinde uygulanan vibratonun öğretilmesi (sesin frekans ve şiddetinde periodik değişiklikler yapılması). | |
3 | İleri şan tekniklerinde uygulanan vibratonun öğretilmesi (sesin frekans ve şiddetinde periodik değişiklikler yapılması). | |
4 | Oktav,9lu,10lu ve daha büyük kapasiteli egzersizlerin çalıştırılması. | |
5 | Oktav,9lu,10lu ve daha büyük kapasiteli egzersizlerin çalıştırılması. | |
6 | Eser seslendiriminde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. | |
7 | Eser seslendiriminde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. | |
8 | Eser seslendiriminde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. | |
9 | Lonbart etki gürültülü ortamlarda sesin şiddetinin arttırılması eğiliminin önüne geçilmesinin sağlanması. | |
10 | Lonbart etki gürültülü ortamlarda sesin şiddetinin arttırılması eğiliminin önüne geçilmesinin sağlanması. | |
11 | Öğrenciyi sese özel hastalıklar hakkında bilgilendirerek,sesini korumayı öğrenmesinin sağlanması (ses teli nodülü, polibi, kistler, reinke ödemi, reflü.. gibi). Bu bilgilerin ışığı altında ileri ses tekniği ile eser seslendirme çalışmasının yapılması. | |
12 | Öğrenciyi sese özel hastalıklar hakkında bilgilendirerek,sesini korumayı öğrenmesinin sağlanması (ses teli nodülü, polibi, kistler, reinke ödemi, reflü.. gibi). Bu bilgilerin ışığı altında ileri ses tekniği ile eser seslendirme çalışmasının yapılması. | |
13 | Öğrenciyi sese özel hastalıklar hakkında bilgilendirerek,sesini korumayı öğrenmesinin sağlanması (ses teli nodülü, polibi, kistler, reinke ödemi, reflü.. gibi). Bu bilgilerin ışığı altında ileri ses tekniği ile eser seslendirme çalışmasının yapılması. | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ses ve Nefes Çalışmalarına Yönelik Eserler. |
Ders Kaynakları | Saip Egüz, “Toplu Ses Eğitimi”, Şadan Güvenir, Ses “Yapısal İçsel bilincin oluşturulması”. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |