Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak İşleri | INM 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ulaştırma projelerinin yapımında kazı dolgu çalışmalarının, zemin özelliklerinin ve toprak dağıtımının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Enkesitler, Zemin özellikleri, Hacimler, Zemin kütlesi, Toprak dağıtımı, Optimizasyon yöntemleri, İş makinaları ve Taşıma maliyeti |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerin özelliklerini öğrenecekler. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Enkesit alanlarının ve hacimlerin hesaplamasını öğrenecekler. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Kütle dağıtımını öğrenecekler. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Kütle dağıtımında optimizasyon tekniklerini öğrenecekler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Toprak işi makinalarını öğrenecekler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Taşıma maliyetlerini hesaplayacaklar. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Toprak işi hesaplamalarında ilgili programları öğrenecekler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
8 | Karayolu ve demiryolu projelerinde uygulama yapabilecekler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
9 | Diğer inşaat mühendisliği yapılarında öğrenilen teknikleri uygulayabilecekler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje dağıtımı ve kara ulaştırma sistemlerinde güzergah belirleme | |
2 | Enkesit alanlarının, enkesitler arası hacimlerin bulunması ve zemin özellikleri (Zemin sınıfları) | |
3 | Şev kazıklarının çakılması ve zeminlerin özellikleri (Geçirimlilik) | |
4 | Ulaştırma altyapılarında gerilme ve kompaksiyon | |
5 | Zeminlerde şişme, don yükselmesi ve kabarma | |
6 | Zemin kütlelerinin dağıtımı ve zeminlerde taşıma gücü | |
7 | Toprak dağıtımında optimizasyon (Brückner yöntem) | |
8 | Toprak dağıtımında optimizasyon (Genel yöntem) | |
9 | Dolgular ve arazi deneyleri | |
10 | Zeminlerde kazı ve yükleme | |
11 | Kazı ve dolgu makinaları | |
12 | Makinalı kazı ve yükleme | |
13 | Zeminlerin taşınması ve taşıma maliyeti hesabı | |
14 | Projelerin teslimi ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları: Hakan Güler |
Ders Kaynakları | 1.Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2.Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3.Profillidis, V.A. 1995. Railway Engineering, Avebury Technical Ashgate Publishing Limited, England. 4.Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |