Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Planlaması ve Danışmanlığı | HTP 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖNÜL KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aile Planlamasının aile ve toplum yönünden önemini aile planlaması yöntemlerini ve aile planlaması hizmetlerinde hemşirenin rolünü kavratmak. Kadın ve erkekteki infertilite nedenlerini, infertil çiftlerin psikolojik durumlarını, infertilite teşhis ve tedavilerindeki yenilikleri öğretmek. |
Dersin İçeriği | Aile Planlamasının aile ve toplum yönünden önemini aile planlaması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığının tanımını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Aile planlamasında danışmanlık hizmetini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Etkin ve etkin olmayan aile planlaması yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | İnfertilite teşhisinde kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | İnfertilitede danışmanlık hizmeti yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Planlaması Hizmetlerinin Düzenlenmesi ve Yönetimi | |
2 | Dünyada ve Türkiye'deki Aile Planlaması Durumu | |
3 | Doğurganlığı Etkileyen Faktörler | |
4 | Aile Planlaması Hizmetlerinin Kalitesi | |
5 | Üreme Sağlığı Sorunları | |
6 | Danışmanlık Hizmeti Alan Kişinin Değerlendirilmesi | |
7 | Sağlıklı Cinsel Yaşam | |
8 | Etkin Aile Planlaması Yöntemleri | |
9 | Etkin Aile Planlaması Yöntemleri | |
10 | Doğal Aile Planlaması Yöntemleri | |
11 | İnfertilitenin tanımı | |
12 | Kadın ve Erkek İnfertilitesinin Nedenleri | |
13 | İnfertilitenin Tanı ve Tedavisinde Kullanılan Yöntemler. İnfertilitede Danışmanlık | |
14 | Kontraseptif Yöntemlerde Yenilikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Taşkın, L.; Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |