Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çeviri ve Medya | CEV 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İdeolojik Çeviri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ZAHİT CAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ZAHİT CAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Türkan Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde kitle iletişim araçlarının geçmişe göre daha yaygın olması, bireyin dahi tek başına kitlelere internetteki sosyal ağlar üzerinden ulaşabilmesi ve kitleleri belirli bir fikir konusunda aşılayabilmesi bu araçları daha da önemli hale getirmektedir. Artık devletlerin dahi internette sosyal ağlarda hesaplarının bulunduğu, bireysel görünüp kitlesel hareket ettirilen bireyler vasıtasıyla belirli bir yönde algı oluşturduğu görülmektedir. Büyük devletlerin gerek diasporik gerekse kendi içinde bu gibi faaliyet gösteren gruplarının olduğu ve bunların git gide daha etkin çalıştığı anlaşılmaktadır. Diğer yandan belirli bir yönde ideolojisi bulunan uluslararası medya kuruluşlarının da kendi idealleri doğrultusunda algı oluşturmak için bu tür ağları kullandığı ve kitleleri yönlendirdiği ortadadır. Böyle bir ortam içerisinde çevirinin de kendi üzerine düşen önemli görevler bulunmaktadır. Çeviri araştırmaları Çeviri ve Medya üzerinde durma gereksinimini çoktan görmüş ve bu konuda belirli bir literatür oluşturmuştur. Doktora seviyesindeki çeviri araştırmacılarının da bu popüler aynı zamanda uluslararası öneme sahip konuyu irdelemesi, temel kavramlarını ve kuramsal bakış açılarını geliştirmesi elzemdir. Bu dersin amacı çeviribilimci araştırmacılara bu yönde bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal Medya, Kitle İletişim Araçları, Medya ve Kitlenin Algısı, Medya ve Yönlendirme, Medya ve Çevirinin Çarpıtıcı Rolü, Manipülasyon Medya- Kitle- Kültür Tanımlamaları Kitle İletişim Araçlarının Tanınması Sosyal Medyaya Genel Bir Bakış Algılama Kuramları Kitle İletişim Araçlarıyla Manipülasyon Çeviri ve Manipülasyon Söylem Çözümleme Yaklaşımları Söylem Çözümleme Teknikleri Yazılı Basın ve Çeviri Sosyal Medya ve Çeviri Görsel Basın ve Çeviri Sosyal Medya Üzerinden Manipülasyon Çevirilerin İncelenmesi Yazılı Medya Üzerinden Manipülasyon Çevirilerin İncelenmesi Görsel Medya Üzerinden Manipülasyon Çevirilerin İncelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MEDYA OLGUSUNUN DÜNÜ VE BUGÜNÜNE GENEL BAKIŞ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [Andreas_Hepp]_Medienkultur_Die_Kultur_mediatisierung [Hans-Dieter_Kubler]_Interkulturelle_Medien-Kommunikation [Insa_Sjurts]_Gabler_Kompakt-Lexikon_Medien_2.000 [Wolfgang_Schweiger,_Klaus_Beck]_Handbuch_Online-Kommunikation [Edith_Broszinsky-Schwabe]_Interkulturelle_Kommunikation |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir; ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır; Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular; özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır. | ||||||
4 | Alanına yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde tercihen indeksli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
5 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini ve tartışılmasını gerektiren ortamlarda öncülük eder. | ||||||
6 | Çeviribilim alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatür inceler ve analiz yapma becerisine sahip olarak, Yapıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler kullanarak çeviribilme katkı sağlar. | ||||||
7 | Çeviribilime yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. Uzman kişiler ile görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||||
8 | Yetkinlik kazanılmış yabancı dillerden Almancayı Avrupa dil Portföyü C2, İngilizceyi B2 ve bir başka dili de en az A2 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecinde çeviribilim aracılığı ile katkıda bulunur. | ||||||
10 | Çeviribilim ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar vererek işlevsel etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|