Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Düşünce | GSF 086 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SÜREYYA MURAD SU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SÜREYYA MURAD SU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | BU DERSTE 20. YÜZYILIN İKİNCİ YARISINDA ETKİLİ OLAN BAZI AVANGARD VE ELEŞTİREL DÜŞÜNCE AKIMLARI ELE ALINACAKTIR. BU DERS İÇİN GENEL OLARAK KITA AVRUPASI FELSEFESİNDEN, ELEŞTİREL VE YAPISALCILIK SONRASI TEORİLERDEN BİR SEÇME YAPILDI. BÖYLECE, GÜNÜMÜZÜN TOPLUMSAL VE SANATSAL SORUNLARINA TEORİK BAKABİLME VE BU SORUNLAR ÜZERİNE KAVRAMSAL ARAÇLARLA ELEŞTİREL DÜŞÜNEBİLME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ AMAÇLANMAKLTADIR. DİĞER YANDAN, ÖĞRENCİLERİN ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCEYLE İLGİLİ GENİŞ BİR LİTERATÜR BİLGİSİNE SAHİP OLABİLMESİ HEDEFLENMEKTEDİR. |
Dersin İçeriği | Hegel'den Marx'a, Nietzsche'den Heidegger'e eleştirel ve metafizik sonrası düşünce ile fenomenoloji, yapısalcılık, eleştirel teori ve yapısalcılık sonrası teoriler çerçevesinde toplum ve sanat üzerine felsefi yorumlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci bu dersin sonunda günümüzün felsefi ve estetik tartışmalarını genel olarak kuşatan kuramsal çerçeveyi bilir ve bu tartışmalarda geçerli olan kavramsal dili öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TEKİL DÜŞÜNCEYE GİRİŞ | Christian Descamp, Fransa’da Felsefenin Kırk Yılı, Bağlam |
2 | HEGEL VE MARX | Jean Hyppolite, Marx ve Hegel Üzerine Çalışmalar, Doğu Batı |
3 | NIETZSCHE VE HEIDEGGER | Martin Heidegger, Nietzsche’nin Tanrı Öldü Sözü, Asa |
4 | SARTRE VE MERLEAU-PONTY | Annie Cohen-Solal, Jean-Paul Sartre, Dost -Daniel Thomas Primozic, Merleau-Ponty Üzerine, Sentez |
5 | LEVI-STRAUSS VE PIERRE CLASTRES | Claude Lévi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis - Pierre Clastres, Devlete Karşı Toplum, Ayrıntı |
6 | ADORNO VE HORKHEIMER | Adorno ve Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı |
7 | BAUDELAIRE VE BENJAMIN | Walter Benjamin, Pasajlar, YKY |
8 | ARA SINAV | |
9 | FOUCAULT VE HADOT | Michel Foucault, Öznenin Yorumbilgisi, Bilgi Üniversitesi - Pierre Hadot, İlkçağ Felsefesi Nedir? Dost |
10 | DELEUZE VE GUATTARI | Phillip Goodchild, Deleuze ve Guattari, Ayrıntı |
11 | SPINOZA VE NEGRI | Antonio Negri, Aykırı Spinoza, Otonom |
12 | DERRIDA VE RORTY | Simon Critchley, Yapıbozum ve Pragmatizm, Sarmal |
13 | KANT VE LYOTARD | Jean-François Lyotard, Coşku: Tarihin Kantçı Kritiği, İthaki |
14 | BAUDRILLARD VE DEBORD | Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı - Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Christian Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, İş Bankası Luc Ferry, Gençler İçin Batı Felsefesi, İş Bankası Luc Ferry, Homo Esteticus, Pinhan |
Ders Kaynakları | Jean Hyppolite, Marx ve Hegel Üzerine Çalışmalar, Doğu Batı Martin Heidegger, Nietzsche'nin Tanrı Öldü Sözü, Asa |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |