Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postcolonıal Studıes | ULI 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ BALCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ BALCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cüneyt Doğrusözlü |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders postkoloniyal çalışmalara ilişkin farklı kavramsal, metodolojik ve teorik yaklaşımları incelemektedir. Belli sorular etrafında öğrenciler çeşitli teorik pozisyonlar üzerinden geliştirilen temel yaklaşımları ele alma imkanı bulacaklardır ve bu temelde postkoloniyal çalışmalara yönelik eleştirel bir bakış geliştirebileceklerdir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Öğrenciler postkoloniyal yazını anlama ve açıklamada kullanılan belli teorileri kritik bir şekilde değerlendirebilmeli ve tanımlayabilmelidirler. | Anlatım, | |
2 | 2) Öğrenciler postkoloniyal teori ve pratiği arasındaki ilişkinin farklı kavramsallaştırmalarına aşına olmalıdırlar. | Anlatım, | |
3 | 3) Öğrenciler postkoloniyal literatürde farklı yaklaşımların önemine ilişkin bir düşünce geliştirebilmelidirler. | Anlatım, | |
4 | 4) Öğrenciler araştırmaya karar verdikleri konular hakkında etkin ve argüman temelli sunumlar yapabilmelidirler. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Oryantalizmi Okumak | |
3 | Yeniden Edward Said | |
4 | Fanon, Bhabha ve Milliyetçilik | |
5 | Yeni Etnisiteler ve Paul Gilroy | |
6 | Postcolonializm ve feminizm | |
7 | Spivak ve Subaltern | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Subaltern üzerine düşünceler | |
10 | Postcolonializm ve Küreselleşme | |
11 | Postcolonializm ve Uluslararası İlişkiler | |
12 | Türkiye: Postolonial Çalışmalar Ne durumda | |
13 | Tartışma | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Bill Ashcroft, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin (Ed.), The Post-Colonial Studies Reader, London: Routledge, 2006 2. Peter Childs and Patrick Williams, An introduction to post-colonial theory, London: Prentice Hall, 1997 3. Jane Hiddleston, Understanding Postcolonialism, Acumen, 2009 4. John McLeod, Beginning postcolonialism, Manchester University Press, 2010 5. Ania Loomba, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, 2005 6. Franz Fanon, Black Skin, White Masks, Pluto, 1986 7. Edward Said, Orientalism, Penguin, 1995 8. Helen Tiffin, eds. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures, Routledge, 2002 9. Leela Gandhi, Postcolonial Theory: An Introduction, 1998, Edinburgh University Press, 10. Benedict Anderson, Imagined Communities, Verso, 1991 11. Aijaz Ahmad, In Theory, Classes Nations Literatures, Verso, 1992 12. Firdous Azim, The Colonial Rise of Novel, Roudledge, 1993 13. Elleke Boehmer, Stories of Women, Manchester University Press, 2005 14. Robin Cohen, Global Diasporas, UCL Press, 1997 12.Graham Huggan, The Postcolonial Exotic, Routledge, 2001 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |